Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Friday, January 11, 2008

At last .....



I am the happiest person on earth this evening as I am able to have solid after 2 days of porridge.Its not that porridge isn't nice but porridge make me more hungry than ever ..... kejap2 nak makan .... lapar ..... hehehe









This was my lunch today chicken porridge with crab stick .. .. .. .. now I know how those patients feel when they are on porridge diet ..... hungry always:)



I had an appt with Dr.Norreha this morning and she gave me the sign to go on solid tonite my gum swelling is down maybe the anti-biotic did its job.My problem is my gum aiyo and because of that I lost my teeth.



Why are we afraid to see the dentist its a phobia actually unlike when you are sick you see the medical doctor.I am sure I am not alone in this ... am pretty sure there some of you too who have the phobia going to the dentist rite?A lesson learnt for me this time ......*whew*







This is my new smile (I took this picture myself abt an hour ago)cannot open too big and as you can see there are empty space in the corners.....hahahahha .....





So for tonite I did this ..... mee goreng .... so sedap after the porridge ..... hahaha but I have to go easy as the gum is not as strong as before yet.It will take few more days before I can chew on my right .Now I am thinking of maklang's oregano potatoes for tomorrow ....haha...well we shall see how it goes ok?



Macam2 nak makan tengok laksa si cat cat pun buat I terliur dah tu cikMilah pulak masak sambal tumis sotong aiyo selera terbuka ... semua nya nak makan ... tapikan tak bolih lah nanti gemokkkkkkkk......*perasan mmg dah gemok pun*





Today I managed to finish this pair of white booties finally just love the pattern reka sendiri ni tau ... menjadi alhamdulillah.I will stop knitting for time being and start reading again as I have 4 new books that I haven't even touch yet.....


Tomorrow 12th Jan is nephew Qusairy 1st birthday ..... Happy birthday baby.



To all of you have a nice weekend :)







till my next entry.................

Labels:

16 Comments:

Blogger maklang said...

so..besok malam jangan lupa datang rumah maklang tau! Nanti boleh lah makan ayam bakar!

10:49 PM  
Blogger aNIe said...

happy birhtday pada Qusairy...

Sedap betul nampak mee goreng tu kak...udangnya besor2...yummy...

11:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kak Elle,

You can make porridge for me anytime! Tak yah susah2 buat lauk, makan saje mcm tu pun tak pe. I can finish one periuk all by myself, anyway nobody like porridge in this house pun, so kenalah abiskan sorang2. Can't wait for you to eat solids too so that we can sample some of yourt recipes here.

11:48 PM  
Blogger Mulan said...

ouuucchhh... mmg phobia jumpa dentist ni.. tapi mesti pi every 6 months kan.. eeiiyy, seram jugak.. hope u r much better now..

1:38 AM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
I will take porridge over anything else in USA... I love porridge... especially during cold winter season like this.

2:47 AM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

jemputan tu sungguh istimewa tapi sayang tak bolih lah...mmg tak rezeki nak mencoba ayam bakar tu...monday ada appt lagi dgn Dr Norreha.

Have a nice makan session dgn Rina nad Mulan and families.

4:34 AM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

cam mana dah dpt lesen besar tu belum?jgn lupa jaga semua tupperware tu ... hehehe .... maaf ye bergurau ni.

mee tu lama tak makan macam gian sekali:)

4:36 AM  
Blogger Kak Elle said...

wiz...

bukan tak suka porridge dia membuat saya lapar nak makan aje:)

tengok lah sehari dua ni dapur akan berasap lagi insya'allah....nak masak pun makan sorang father gone to Jakarta be backm on wednesday only.

4:38 AM  
Blogger Kak Elle said...

mukan...

pergi jgn tak pergi jumpa dentist tu...haha

eh mlm ni nak makan besar kat istana maklang ye?enjoy yourself:)

4:39 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

nanti dtg sg kak elle masak porridge byk2 untuk you ok?

4:40 AM  
Blogger cikMilah said...

Tak pe kak, kan dah boleh senyum....Lagipun bukan selalu kita gi dentist kan....Sedapnya porridge makan dengan peanut goreng,bilis goreng & telur masin sprinkle bawang goreng, daun sup...yummm yummm.

7:26 AM  
Blogger Kak Elle said...

cikmilah...

senyum2 kambing kan?hehehe

betul tu bubuh ikan bilis sedap tapi gaham tak leh kunyah barangan keras lagi:(

8:02 AM  
Blogger silversarina said...

ohhh dah boleh makan mee dah dan boleh sengih memanjang....

comel booties dan Qusairy tu...cubit sikit...

11:01 AM  
Blogger Kak Elle said...

Rina...

bolih makan solid dah cuma gaham belakang yg di cabut masih belum bolih menguyah...cam mana nak makan roast chicken maklang nanti...hehehe

12:48 PM  
Blogger tulipurple said...

niceeee...porridge lagi...best2.
nnt sy g Sg kak elle masak porridge ek...nak tempe,begedil...haha seme lah yg kak elle masak...tamak sggh nie!
wahh...new year 2008 & 1429 = new hp,new SMILE,new baju,new JoB,semua2lah yg new n new....murah rezki kak elle!

2:25 PM  
Blogger Kak Elle said...

tulip...

k nanti I masak satu periok porridge...makan ngan kicap aje eh...hehe

never thought of all the new things in the new year..haha...thank u for reminding:)

3:27 PM  

Post a Comment

<< Home