Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Tuesday, January 08, 2008

Di pagi hari


Masih teringat potato with oregano maklang so pepagi ni saya coba membuat nya untuk breakfast .... hehe...nasib baik bukan bulan ramadhan kalau tak hancur pose:)





Ni hasil nya maklang ... I don't have sausages in the freezer so I add in the crab stick and green peas ..... sedap but next time the black pepper I kena kurangkan sikit.


Tentang project takde org nak teka ........



Mula2 letak ribbon putih tarik di tepi tak cantik.....


so tukar to blue ribbon ni mahal nak mampus 1 yard $2.50 ........

Mamamia kata for handphone...... besar lah mama tengok lah my mobile bolih tenggelam nanti....haha




hmmmmmm.....its for my perfumes ..... in the morning always rushing and I find the bottles a bit slippery esp after putting sunblock etc my palm wet and few times perfume bottle almost drop ......
So what do you think geliga tak otak tua ni? ..... at least the wool is of use for me now.
till my next entry...........




Labels:

20 Comments:

Blogger Helena said...

mmm.... looks very delicious.... helena pun nak tryla nanti....

beg comel tu pun cute sesangat.....

10:24 AM  
Blogger Kak Elle said...

helena...

lama tak nampak u masih busy ke?

senang nak buat potatoes tu cuma malas mengoreng wedges tu...

tak kerja ni lah knitting rubbish:)

10:32 AM  
Blogger Cat Cat said...

Wah, so creative Kak Elle... "Baju" untuk perfume botol... Very nice... Love the color... Mula2 Cath ingat dompet... For loose change... Hehehe!

11:31 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

bolih juga buat dompet but too big nanti knit yg kecik sikit....hehee

actually it also fits my camera:)

11:42 AM  
Blogger aNIe said...

Kak elle ni kreatif rupanya...cantik pulak tu...sweet color....

Happy Belated Birthday to Nadia...

1:33 PM  
Blogger ~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

cedapnyerr.isi ketam itewww...

1:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

jai teruja sungguh tengok kentang oregano tu.. kat blog mak lang pun gambar hampir serupa jugak..

1:51 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

sahja nak past time maklum lah kan clearing cuti 9 hari ni sampai next tuesday...

3:23 PM  
Blogger Kak Elle said...

mama afif...

thank u sudi singgah...mmg sedap cream stick tu:)

3:27 PM  
Blogger Kak Elle said...

zareda...

begini lah kita merayap2 ke blog kawan ada recipe baru mesti nak cuba:)

3:28 PM  
Blogger simah said...

comellll..tapi kan akak... akak letak dalam wool tak panas ker nak pegang??

tapi memang otak akak walaupun dah terlebih *mature*...still bergeliga!!

next project apa pulak?

4:32 PM  
Blogger maklang said...

lambat ari ni...almaklum...I kerja and banyak pulak kerja...

Cantek yang akak knit tu. so kena buat banyak lah untuk perfume2 akak tu...

nanti letak pulak fish ball ke, apa ke, sedap jugak agaknya...

5:46 PM  
Blogger D said...

memang geliga! Kalau i, ambik tisu je. LOL.

sorry lama tak jenguk blog. sudah slow down la. bateries very weak now. need proper recharging i guess.

Selamat menyambut tahun baru hijrah ...

6:15 PM  
Blogger Kak Elle said...

simah...

hehe ok kot tak panas ... mungkin I will use it for something else


next project buku byk menunggu:)

6:36 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

faham u kerja bukan macam I ni duk umah 9 days and home alone lagik..bapa went jakarta this morning coming back next week....

cuba lah tapi fish ball mungkin tak sedap cuba prawns and meat slices...nanti I cuba lagi nak buat kentang dah habis.

6:38 PM  
Blogger Kak Elle said...

d....

salam and selamat maal hijrah to you too...

tu knitting main2 aje bab boring since dah beli just knit..knit..knit....

u take care and hugs from me to you and children:)

6:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

uishh...sungguh bergeliga ini kak elle!rajin lagi gitu..tp,blue ribbn tu mmg lg cantik dr white rbbn tu.rasenye pasnie,abis seme items kak elle berbaju....selamat bercuti2an.pasnie,beli lah pepel wools lak...hehe.

8:02 PM  
Blogger Kak Elle said...

tulipurple...

hahaha pepel wool nak buat apa?

just making use of the wool otherwise wasted kan?

8:10 PM  
Blogger silversarina said...

salam,

alahai cutenya beg perfume tu...

akak memang rajin masak and sedap punya..best, yummy.

8:41 PM  
Blogger Kak Elle said...

Rina...

salam kembali juga...

bolih buat bottle warmer kan?hehehe

recipe tu dtg dari maklang,teringin so buat lah tadi pagi.

9:01 PM  

Post a Comment

<< Home