Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Saturday, January 05, 2008

Resto surabaya

Remember why I had to change my template?...it was after posting on the late baba's death entry my daily happening went beserk where everything in there went upside down.I tried my best to have it solve but unsuccessful and it was Nazz who provide me with the tulip photo and she was having her exam that time ... Hannah was around at my place and she too helps to organise the old template but unsuccessful too and in the end Huda came to the rescue and with her we now have the template going.As promised to them I will give them a treat when everyone has finished with their exams or modules.

It was spur of the moment this morning I decide to give the treat and its at Resto surabaya one of the many indons ayam penyet joint in sg.

We had a good dinner and since it was raining I took a cab with Nazz and then went to pick Huda from her condo and guess what???the taxi fare came to $24/- after te 35 surcharge now....ish...ish.... before it costs only abt $13/-

We arrived early at 5.30pm so we get to choose our own table and after that the crowd starts to stroll in and few tables is under reservation.

Norabella too wanted to have dinner there with the family and I hope she is able to get a table after I left.














After the dinner we took a walk to WheelockPlace and I bought my stuff from Mark & Spencer ,then we walked down to Wisma and to cotton on (an australian/new zealand )products and they were having 50% storewide and I managed to buy 2 tops and a toileterie bag.


My saturday isn't too bad at all to begin with:)





till y next entry...............

Labels:

18 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Shopping aje akak ni...

I like the bedak. Alang selalu bawak balik dulu. Sekarang supply dah tak ada. Kat Malaysia bedak tu botol kecik sampai RM50. Tak larat nak beli!

7:43 AM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

kalau dah ke Orchard Rd sekali2 macam ni lah membeli belah barangan keperluan di mark & spencer....ye ke bedak tu sampai RM$50/- wadoooo mahal nya saya pun tak mampu:)tau lah apa nak bagi next birthdayyyyyy......hehehee

8:08 AM  
Blogger silversarina said...

salam rindu,

First of all,Tahniah dapat kerja baru!!!

Shopping di Orchard Road memang best... next time I tau dah nak beli apa...

BEST jumpa QUEEN ELLE hari tu...

9:40 AM  
Blogger Kak Elle said...

rina....


selamat pulang ke alam cyber sayangggg.....

mmg best kan orchard road...hehehe

queen latifah kat states sibuk menyanyi dan berlakon....I cuma queen dapur aje...hahahaa

10:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

sy pun mkn ayam penyet n cendol lastnite,kebetulan jumpa ayam penyet kat sini..wah excited!pedas banget sambal dia,tp rasa yg sporenye lg best n more presentable.
adoishh...betoi tu maklang,nangis kalo tgk rege di M&S skrang..sy pun da lama tak mbeli disinun..hehe.
ishhh..kalo kite earn sing dollar mmg lg heaven shoopin di sana....
i like d toiletries beg tu kak elle.

10:58 AM  
Blogger Sya said...

Kak Elle tak sempat nak bagi congrats of the irresistable offer dah ada posting baru dah.

Aduhai.. nilah nasib org tak tenet kat rumah

12:17 PM  
Blogger Kak Elle said...

turlipurple....


oh u mkn ayam penyet juga eh?mmg cili dia pedas nak sanggup nak mkn banyak..

the toileteries bag tu on offer from 19 to $10 bab tu grab it:)

1:44 PM  
Blogger Kak Elle said...

sya...

tu lah my rezeki sya alhamdulillah....amin.

1:45 PM  
Blogger Brecht said...

Kak Ellen Resto Surabaya ni kat mana exactly? Far east is it?? AAhh i miss my Marks & Spencers powders = ( Here takde M&S, nak kena pergi UK, i had to give up alot of M&S addictions when i first moved here. Ribena pun nak kena give up, but glad to see you had fun eating & shopping, bestnye.... insyaALlah will go eat there next trip home!(Mush)

6:13 PM  
Blogger Kak Elle said...

mush...

its at Lucky Plaza #02-63/64...price reasonable the ayam penyet per set is $6/-same as ayam bakar but ayam bakar sate is $6/- rice 0.50cents...cheap rite and the udang if not mistaken abt $7/-

they are few ayam penyet makan shops there another to try maybe is Ria...on 3rd floor.

I just can't live without m&s powder and deodrant:)

6:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nice new template:)
Good luck with your new job! After 30 years? Can't wait to hear about it:)

8:28 PM  
Blogger Norabella said...

Kak Elle, puas I cari Resto Surabaya tu...tak jumpa langsung...kemana ceruknya pun tak tau lah...last-last I pergi ke kat Nasi Ayam Penyet Ria at Level #01. Nak tanya you...handphone tertinggal....punya lah hampeh..tak pernah tertinggal. Sedap jugaklah....cuma my hubby ni...dia tak berapa suka tapi I ordered Gado-gado for him. I pergi berdua jer...anak2 tinggal..lepas tu tengok Alien vs Predator 2. Kena hujan semalam dan kena flu lah..ni....aduh....

8:33 PM  
Blogger Kak Elle said...

hazia...

finally I accept it...maybe its mine afterall:)

won't start till after chinese new year

9:31 PM  
Blogger Kak Elle said...

nora...

tu lah I tunggu2 juga....after 6.30pm mmg ramai sangat kat situ byk buat reservation...ingat nak book kan u juga...resto..tingkat 2

9:33 PM  
Blogger Mulan said...

hi kak elle.. happy happy 2008 ya.. limited time to surf la at d moment..

10:08 PM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...


hello hello...kat mana skg amsih di awana ke?

10:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

salam kak,

selamat tahun baru..
dpt gambar akak, tu yg jengok blog ni.. sekang ni tak sempat nak surf la kak..
pst.. akak nampak kurus la kak..
tahniah dapat keje baru..
kak booties tu cute la kak.. nak order jugak nanti for my coming new family members bole....??

2:48 PM  
Blogger Kak Elle said...

PISCES..

SELAMAT TAHU BARU UNTUK U JUGA...eh dah makan nasi minyak ke?diam2 aje


nak booties bolih insya'allah

mana ada kurus tu camera trick...hahaha

6:15 PM  

Post a Comment

<< Home