Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Monday, January 14, 2008

Another week begin


As the title read another week begin .... yes we are back to monday once again and that means I've been away from work for 9 days and in 2 days times I am back to work.... ....... yes to work and I can imagine the pile of ebillings waiting for me


I had a good 9 days so far doing nothing eat,sleep,watch tv and most of all be online every other hour..... besides knitting of course.I watch re-runs of good old shows on tv and now I know why there's no food when the children come back from school cause mom been watching tv all morning mommy huh?

I completed a few booties and baby's hat and I am proud of myself *masuk bakul angkat sendiri lah ni*....haha

and also did my cooking - no complain rite even though I am alone at home dapur masih berasap .......

First thing I did today in the morning is to defrost these epok2(karipap) and fry them for breakfast and I had 5 of them ...













Along with this turkish apple tea compliment from Simah dearie .... at last I manage to open the package to make a drink and its lovely simah...thank you.




Then I start on this new project .... knit...knit...knit.....make a guess what its going to be.....
I like the pastel colour so soothing .....


For lunch ..hmmm...what to cook eh?to eat alone like kind of ah lazyyyyy then it strikes that I have tanghoon why not make it into.......











this tangoon goreng ala kak elle ..... and who is sharing with me? non other my bro ....... sms him to come and collect..no sweat got food sure will come ... haha ... and another lucky person doc Adah told her to drop by on her way home ( today her halfday) so can have it for lunch with her sons.













Adah came and brought these ..... syukur alhamdulillah rezeki jgn di tolak kan ?thanks doc.

2nd update at 6.30pm



My beret .......... top and bottom view.......


My project completed at 5pm and am as usual very happy with result and since I couldn't find a baby head bear bear head also can do .........

till my next entry...........

Labels:

22 Comments:

Blogger Kiah Kardashian said...

Kak elle, bukak la terus bisnes knitting nih...saya nak sweater kat opis ni sejuk la...hehhe..

2:38 PM  
Blogger Kak Elle said...

zakiah...

aduhai belum expert nak buka kedai lagi:)

gi lah beli cardigan yg ada kat kedai tu...hehe mungkin design and pattern lebih cantik dari yang saya knit ni....hahaha

3:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

terpandang aje Hazer Baba td.. berdetik dalam hati sure simah yg kasi nih... Bcoz diGerman kami selalu ke kedai2 turki ada terdapat jenama Hazer Baba nih...

Cantik2 la kak elle punya kerjatangan nih... Mcm Mak Lang jugaaaa..

5:43 PM  
Blogger Kak Elle said...

ajzie...

after more than 15yrs tak pegang knitting needles tu kira ok lah kan?

hazer baba tu mesti ada byk products agak nya?

6:41 PM  
Blogger silversarina said...

apple tea macam biasa nampak je... beli masa di turki..I suka rasanya.

dah kena gian knitting ni sampai bear tu pun dah berberet...hehehe. winter jaket bear pulak ke lepas ni ????

6:51 PM  
Blogger maklang said...

gambar bear tu maklang tak nampaklaa...

ni baru balik dari Kuantan, mata dah berat sangat! letih! Cantek2 knits akak...I like!

7:14 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle...patutlah slalu online...cuti eh...lady ni tak dpt nak online selalu...hehehe...jarang dpt pun...

Cantik beret tu...sweet color..tapi tanghoon goreng tu lagik sedap...

Salam to doc Adah...kak elle nanti beri lady no dr. adah...email kat lady ye...dah lama benar tak bertanya kabar padanya...

Knitting tu macam diorang kata...memang boleh bukak business..

7:31 PM  
Blogger Kak Elle said...

Rina...

hehe mungkin nant kan dia new i knit kan dia baju..dah lapan umur dia I got free after spending $100/- at one of the shopping centres.

pinjam kepala dia aje....

8:24 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

gi lah cuci muka nanti bolih how hensem my bear2 pakai beret:)

kalau penat sgt rehat maklang dan tido awal....kuantan?kata monday nak gi KL lagi?

8:26 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

wah makanan lagi sedap kan?...hahaha

ok nanti saya email Adah's number...

cam mana CNY jumpa tak?

8:27 PM  
Blogger tulipurple said...

yes yes yes...kak elle da add on another baby's apparel in list.
kompem sy order dr kak elle for nxt baby..huhu~~,tak kire aaa kak elle jual ke dak...nak gak.
mcm ni lah syiok kak elle...resepi baru bertambah gak ..best best!
gerekk sey!

2:20 AM  
Blogger Kak Elle said...

tulip...

half the time I read ur comment tak faham lansung try not use too much pc lingo lah...

as said b4 I tak jual I knit 4fun:)

6:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Salaams.Rajin memasak, rajin buat handworks, wanita sejati nih...

7:45 AM  
Blogger MAMAMIA said...

Where do you get all the energy & motivation ? Rajin sungguh..

Off topic, Mamafami tak nak start blogging ke?

8:25 AM  
Blogger Kak Elle said...

mamafami...

salam kembali:)

kurnian dari Nya....hehehe

10:34 AM  
Blogger Kak Elle said...

mamamia...

mana ada guna energy??duduk knit knit knit mata tengok tv ...kejap2 pegang keyboard.....hahaha

aha mamafami takde blog ke?

10:37 AM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Tang hung tu makanan kesukaan orang Cina... Biasanya the chinese make tang hung noodle soup.. Add fishballs and some taugeh, waduh... Sedap...

Bear tu dari tahun 2000 ya..?? Kira 8 years old lah, kan..??? Cute sangat...

10:52 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

yes tang hoon for the chinese is soup but now u know kak elle dah invent tanghoon goreng...buat lah:)

yes my bear-bear is 8yrs old got it free from one of the shops spending $100 I think that year sg host the SEA games.

11:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

alamak...seksi betul tanghoon goreng ala kakelle tu....transparent lagik...mengancam selera tau....

12:39 PM  
Blogger Unknown said...

:) comel nye cap pastel tu...boleh buat tempahan?

hehehe

welcome back to work!!

idham

12:40 PM  
Blogger Kak Elle said...

cikmilah...

another menu to your list..cuba lah the naked noodle...hehehe...kalau too shy add more ingredients eh:)

1:22 PM  
Blogger Kak Elle said...

id...


berapa dozen nak?haha...

eh bear kat sana pakai topi haj lah..hehe

did someone mention WORK???uurgggggggggg!!!!

1:24 PM  

Post a Comment

<< Home