Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Wednesday, October 03, 2007

Cuma lagi 9 hari syawal akan menjelma sana sini semua dah sibuk membuat kuih raya,mungkin ada yg satu cabinet agak dah penuh dgn kuih muih raya macam rumah ...ehem ... kat kerteh tu:)
Tapi saya satu pun tak buat almaklum oven on strike and I doubt I am going to repair it for now....

So today as usual in the fasting month I will cruise to nowhere at JP during lunch time and today I ended at Bengawan Solo and ended buying 4 types of cookies.....4 only for now too heavy nak angkut balik.



These are the 4 tins of cookies I bought today and it cost me S$52.00 I guess you have to pay for the tin rite? afterall the tin is usable for other things.Kalau sesape nak booking tin kosong do let me know kalau tak I buang aje .... maklang dah pun buat booking smlm ... dia nak bubuh ribbons -ribbons dia....good idea tu maklang jadi you know which colour ribbons in which tin? bolih ikut warna tin kan ....kan ....kan






Ni nama-nya Forum cookies rasa nya macam kuih makmor tin nya yg warna hijau muda tu.



Yang ini pulak cashew nuts cookies .... tin warna merah......


Ni sedap tau .... suji ... tin warna yellow.


Ha yg ini rangup sekali ...cornflakes .... tin warna pink.

Mungkin esok saya nak beli almond suji ..... sedap tu ... I think tin dia pun kalau tak salah either pink or brown.

Cath ni kak elle dah tunjukkan isi nya....macam mana ok tak?






These almond london (or issit london almond?) ntah ye is from my sis in law Saba her speciality.My brother brought them over this afternoon. This one first day raya dah kosong tinggal bekas aje.

My niece Huda is making some cookies for me too but not to sure jadi tak .... senyap aje maybe dia ngah sibuk membuat kan ..... Huda how issit going ? doing or not?...hehehe

Macam mana anda sekelian ? Banyak dah buat kuih raya?




till my next entry.............




Labels:

18 Comments:

Blogger ays_as said...

wah kak elle... enak skali nmpknya... kuih2 tu bukan saje sedap ek...tapi presentable!!!

i miss murtabak spore so much!!! used to lepak2 kat masjid sultan area when i was kid... arwah atok tinggal kat area situ dulu...

i miss spore!!!!!!

9:31 PM  
Blogger Kak Elle said...

ays_as....

terima kasih sudi singgah...yes very presentable containers tu.

what's your arwah atok's name maybe I kenal the family:)

ok nanti balik cuti hilang semua rindu kat s'pore.

9:43 PM  
Blogger M A Janssen said...

Can't wait to taste them later Auntie Tipah.

9:51 PM  
Blogger maklang said...

bestnya,,,banyak tin2 tu untuk maklang..semuanya ke? nanti i pergi ambik bila I ke sana Ok...

10:37 PM  
Blogger Kak Elle said...

mus...

hehe I think you tasted some before when you came with Daud...so when you coming back?

10:40 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

bolih aje kalau nak semua nya:)Adah nak jumpa you nanti dia pun dah amek halfday tau.

10:41 PM  
Blogger UglyButAdorable said...

aiyyoohh..itu bengawan solo teringat dier nyer kek lapis..sodap nyerr..

11:59 PM  
Blogger Mulan said...

cantiknya tin kueh tu kak elle..!! i bet kueh dia memang sedap kan.. yey yey tahun ni tak buat kueh sbb stok dah banyak dari kl. hope hubby tak mintak tart nenas, malas la..

1:12 AM  
Blogger Kak Elle said...

UBA...

yes their cake lapis power kan?tapi mahal..kalau I ke JB we buy the one from season bakery same price RM$40 but BS rasa more rempah sikit.

5:20 AM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

baut lah sikit tak complete kalau takde tart nenas!!eh your adik kan ada buat ramai2 kan syiok meriah sikit:)

5:21 AM  
Blogger Cat Cat said...

Wah Kak Elle,
Semua biskut yang Kak Elle beli tu, sedap2 - all my favourite... Yang paling suka is Almond London.. YUM. Eiik, kat mana nak beli kuih raya kat USA ye..???

10:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Cantik2 nya biskut Kak Elle, the tins are nice too:)
That place is actually called Bengsawan Solo?

2:56 PM  
Blogger ays_as said...

salam kak elle...

arwah atok duduk kat jalan pisang dulu, his name is Hj Abdul Manan and nenek is Hajjah Bee...

3:47 PM  
Blogger Queen Of The House said...

Kak Elle, cantiknya those tins. If I were there I'd buy those cookies just for the tin!! hehehe. Dah berapa banyak your cookies semuanya, Kak Elle? I tak beli banyak, so far baru order some jam tarts and chocolate cookies. I am thinking of going over to the Institut Jantung Negara (near my office) where Shazz Delights (a cookie name) is selling cookies and will donate part of the cookie sales (I think 30 percent) to IJN's patient fund.

3:52 PM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

yg almond london my sis in law buat...beli? buat ah ... hehee...suruh kakelle wanabe tolong ok?

6:54 PM  
Blogger Kak Elle said...

hazia...

the shop's name or rather the bakery is called Bengawan Solo and its halal and their cake lapis is superb!!


ays_as...

thanks for the info but nama tak cam sangat ... ada pictures?

6:57 PM  
Blogger Kak Elle said...

Queen...


you nak tin aje bisa di atur kok..nanti bila2 I ada I simpankan 4 u.

6:58 PM  
Blogger Queen Of The House said...

Kak Elle .... thanks for the generous thought. But really, jangan susah-susah eh kak?!

10:13 AM  

Post a Comment

<< Home