Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Tuesday, September 25, 2007



As the title say 'my helper' ..... yes the last few years I've been getting help from my nephew when raya is round the corner.I am unable to do all the climbing anymore ... mmm....faham-faham lah ye tak se - slim macam dulu2 so now climbing up and down no longer in my vocabulory....hehehe...

This handsome guy (eh hensem ke?)Rudi been helping me come rain or shine,he does all the cleaning of the windows and fans and bring down the old curtain and putting it up again.Now he is working full time I have difficulty getting him to come .... need to know his flight schedules.Today he offers to come in the afternoon as he is flying off tomorrow so big aunty applied lah for half day leave so can organise whats to be done etc ..... he sms and says will come just before iftar.... tunggu punya tunggu tak sempat pulak...mmm .... ni mesti dating lah apa lagi kan kan kan? takpe bagi peluang dan dia janji lagi nanti datang lagi lain hari....... kita tunggu eh?



Luckily I have another helper this year and for first time handsome no 2 ... hahaha....nephew Ameer Hassaan .... he is on 5 wks school vacation and came to help dapat upah tau bukan FOC tolong kerja betul tak San?


He's been helpful cleaning the windows and did a good job too then help me to bring the curtains down and hang up the new ones at the sitting room and will continue this weekend.....happy when I gave him $$ ....quote"eh so much?for an easy job?" wait ah San this weekend must finish all the job ... all 3 bedrooms curtains to put up and fans to clean that if abg Rudi can do it first before you:)









Since I am home am able to cook some dinner for iftar and mind you asyik tengok ayam goreng maklang today I decide to fry ayam goreng mamak,sayur lemak and telur dadar....alhamdulillah syiok malam ni berbuka.


We will continue the job this weekend otherwise I have to take half day leave again which is a waste rite?


Here's a slide on my little helper on 25th Sept 2007 ..... Mohammed Ameer Hassaan ..... I call him San.

Thank you for coming today and hope to see you this weekend eh:)









Ni handsome no 3 .... hahaha..... Will wearing the tiger rompas I sent him last week and he is going to wear it this weekend for the LSU football match.



till my next entry..............

Labels:

18 Comments:

Blogger maklang said...

rasa macam tengok kedai jual langsir pulak...with a handsome model...gambar aunty yang cun apasal tak de??

9:19 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...aunty yg cun pegang camera cam mana nak nampak....hahaha

9:26 PM  
Blogger MAMAMIA said...

Awalnya kak Elle dah pasang langsir baru. Elok jugak tu kan, kalau nak buat everything last minute boleh jadi stress nanti. Nak buat macam Kak Elle jugaklah. Rumah I masih kelam kelabut lagi dgn mainan anak2... Kita kemas masuk kotak, they all keluarkan balik...

9:54 PM  
Blogger Kak Elle said...

mamamia...

selagi ada volunteer nak tolong kena cepat2 grab ... hehe... bikin skg or later sama juga kan?

kalau ada budak2 macam tu lah ....

10:24 PM  
Blogger aNIe said...

Amboi...helper kak elle semua hensem2...bertuah ada anak sedara yang rajin macam tu...

Comelnya will...

11:05 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

bila lagi nak suruh dia org ni tolong ni lah masa nya....hehehe

Will kejap dah besar kan?baru nak masuk 3 bulan dah pandai tiarap sendiri mmm tak lama lagi berangkak lah tu.

5:14 AM  
Blogger Sya said...

Kak Elle leh pinjam tak helper, ngan helper hensem2 gini.. anak-anak dara sya mesti laju aje buat keja .. motivasi tu...

9:07 AM  
Blogger Cat Cat said...

kak elle,
Hensem ya helper kak elle. Ada muka ala-ala cina campuran mat salleh sikit... Cute.

10:40 AM  
Blogger NJ@Goboklama said...

alaaaaaaa,tak nampak pon?

1:20 PM  
Blogger Kak Elle said...

sya...

kena tanya yg punya diri dulu...betul tu motivasi untuk anak2 dara rajin sikit....hahaha

7:33 PM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

hensem ke?ni dia org kalau baca komen2 mesti senyum tak habis....hehe

fyi cath we have dutch blood in us and also some others....


qisst....

tak nampak???
kan ada gambar2 3 hensem tu and the slides.

7:36 PM  
Blogger Mulan said...

senang la kak elle ada hensem2 helpers tolong2 kat rumah tu.. boleh kasi pinjam kaa..??

11:57 PM  
Blogger Mulan said...

kasi pinjam tolong gantungkan lampu lip lap kat my house ni. hubby baru bawak balik from KL la.. tak tau mana mau taruk pulak.

tapi, scared people here ingat we all nak celebrate deepavali pulak. last year some foreigners here dah mistaken raya puasa & deepavali. aduh.. sedih betol..!!

12:00 AM  
Blogger M A Janssen said...

Finally Auntie Tipah. I've been seeing the pics of only your nieces that I thought you had no nephews. Good of him to help you.

2:11 AM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

hensem no 1 only u-turn at HCMC airport kalau tak bolih suruh dia tolong...haha

deepavali?kat sana byk org india ke?hehe....zaiyan tak beli lap lip yg ada bulan sabit and bintang ke?

5:35 AM  
Blogger Kak Elle said...

mus...

we have more girls than boys....one of these days I will a group pictures of them.

5:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Amboi, ramainya helper... lucky u:P

10:53 PM  
Blogger Kak Elle said...

hazia...

bila lagi nak buli budak2 ni...hahha

11:29 PM  

Post a Comment

<< Home