Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, May 25, 2008

JJCM.....

Today like any other day priority is to visit atok at the hospital so no rest for me :( After days of not cooking finally I did it today asam pedas ikan krisi.We brought some for atok but he doesn't want to eat as he already ate the western food I ordered for him from the hospital.Aini came to fetch me at 12.30pm and when we arrived Ram and family already arrived.We stayed till 2pm and we went to VivoCity for lunch at the Banquet....since the S'pore Great Sale has begun you can imagine the crowddddddd.






I had the above for lunch a bowl of laksa nyonya .... so sedapppp its been a long time since I last had that at the banquet.....and fyi I also had a plate of chicken rice too ...*malu nya saya*anyway Aini half of that laksa with me and she too had a bowl of fish slice soup ( ni kalau sya baca mesti mengidam kat fish soup tu).

After that I went to Mark & Spencer to get the powder that maklang pesan I sent 1 to her for her b'day and she is sharing it with Dhirah....ok I also a tees for myself ... mesti ah must buy ....hahaha


After that went back to Aini's place to lepak2 makan keropok dr Bintan with kopi susu ..... oh kenyang nya.


Tup-tup we were told to get ready to go for dinner at 7pm .... alamak I am really full but hearing the below dishes .... apa lagi .... letsssssss gooooooooooooo




Black pepper crab ..... so yummy:)


and buttered prawns ...... the rest didn't snap the picture but you can picture them .... hot-plate tofu,tauge with ikan masin,lemon chicken,sharkfin's soup and cili crabs.Helpppppppppppp


My multicoloured pair of bootees mixture of purple and pinkish with white..... not bad huh?

Atok maybe discharge either tomorrow or tuesday ..... but his flashback is still there so perhaps we have to live with it and play along with him unless miracles happen.

till my next entry..............

Labels:

17 Comments:

Blogger Sue.Aleen said...

saya JJCM two days in a row makan japanese food je... sungguh ketagih.. same outlet only different location. 1st alamanda, putrajaya, 2nd metro prima, puchong. paling sedap makan belut!!

doakan banyak2 untuk kesihatan atok.. insyaAllah he'll be just fine.. i'll pray from here

12:09 AM  
Blogger ALAF21FC said...

Minat membaca novel ?

Jomlah sertai peraduan AKU dan BUKUKU.

3:11 AM  
Blogger Abang Long said...

Salam hormat. TERIMA KASIH kerana sudi berkunjung ke Blog Abang Long.

Sudah lama tidak makan soto dan botok - botok di Geylang.

3:13 AM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Terliur Cath tengok Pepper Crab... Nampak berisi sangat, kan?
Glad to know Atok is going home... and yes, got to deal with his flashback ya, what to do... Sakit orang tua.. :)

5:40 AM  
Blogger Kak Elle said...

suealeen....

saya tak minat sushi minta maaf I can't stand the seaweed smell always nak muntah...tapi saya makan inari aje yg nasi pulut nya yg di balut kulit tahu.

6:52 AM  
Blogger Kak Elle said...

alaf21fc...

insya'allah nanti saya baca ye?


~~~~~~

abanglong....

soto selalu masak sendiri but botok2 saya tak makan.

6:53 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

nanti mai sg sya belanja ok balckpepper crab tu:)

6:54 AM  
Blogger Ummi365 said...

kak elle,

wah makan busat eh.. patutlah sendawa bole dengar sampai ke KL ni hah.. happy JJCM lagi ya! Ummi tau kak elle makan kan untuk ummi sebab tu makan sampai dua pinggan kan hehehe

10:47 AM  
Blogger kakLuna said...

laksa tu mcm mee kari.....nmpk sgt sedappppp :)

12:13 PM  
Blogger Norabella said...

wah...misi...tu macam ada nampak byk kolesterol woi....

tetapi...sedap punya pasal...kalau I pun makan lah....he..he..

2:34 PM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

sedap tak ummi?satu untuk I satu untuk ummi...hehehe...ala sekali2 bedal aje lah ummi dulu kerja kat JP hari2 turun Banquet ni kat school no Banquet leh.

2:50 PM  
Blogger Kak Elle said...

luna...

sorry my camera phone cuma 2megapixel so colour pun lari actual colour laksa tu cantik:)mmg sedap kalau bolih nak habiskan semua....haha

2:52 PM  
Blogger Kak Elle said...

nora...

adat resam kita bedal dulu kan?haha...ada ubat penawar kolestrol tu nanti makan:)

2:53 PM  
Blogger Sya said...

Memang rindu kat fish soup lah

3:08 PM  
Blogger Kak Elle said...

sya...

nak makan mai sg nanti kakelle belanja ok?

3:27 PM  
Blogger maklang said...

maklang dah boleh type sikit2...

terliur tengok makanan tu kak...terus pesan makan mee soup ni haaa...

6:19 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

wah dah bolih berblogging ye?

bagus lah maklang exercise jari2 tu ye...alhamdulillah maklang dah bertambah sihat.

7:22 PM  

Post a Comment

<< Home