Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Tuesday, May 13, 2008

Back to .....





Yes I am back to knitting today nak exercise jari2jemari ku ..... hahaha .... maklum lah tak lama lagi ada seseorang tu nak jadi opah:) hari tu masa kami YM I did ask her if she likes some booties for the coming grandchild .... yes..yes...

ok ok as promised I've started on it this afternoon after lunch since I normally get less students coming in except for dressing or those yg nak klentong aunty nurse asal tak nak gi certain classes.After a lapse of few months I kind of forgotten how many stitches to cast on ... after putting my thinking cap ..... here it is start to cast them at 2pm and by 3pm I am this far.....







I was up to here when 2 girls came in injury whilst at PE ala just a small abrasion after cleaning and putting anti biotic cream and plaster off they go ... then another boy came in to have his dressing change.I went out to the general office to walk around my room temp is 23 degrees sejuk habis so need to walk to warm up a bit.




By 5pm done one side and tomorrow if time permit I'll knit the other side .... opah (to be) cantik tak as for colour its universal ye since we don't know the sex yet?I hope to knit a few pairs before July if I have no intresting book to read ...... but then after work I went to a book shop near my place and found the book below ..... the most talk about movie now .....



I bought the book 'Ayat-ayat Cinta' hmmmm...... looks like I will put my knitting on hold again but before that will knit the other side first before I begin on this book.
Nora yes found the book at the shop you mention the other day.




till my next entry.......

Labels:

18 Comments:

Blogger zlaa said...

Kak elle, hu..hu.. you dah dapat buku tu. I belum lagi.. looking forward to read it.

1:48 AM  
Blogger Kak Elle said...

zlaa...

yes:)since the book available will read first before the movie tu pun kalau dapat DVD nya.

6:40 AM  
Blogger tulipurple said...

yes yess...bestnye kak elle dah start knittin...suke tgk ur magic touch!
hehe baca pasal bdk2 tu nak ngelat class teringat masa sy college dulu...yg girl takde reason lain ler PMS...hehe.

7:02 AM  
Blogger Kak Elle said...

tulip...

betul tu sebagai kaum hawa say sympati mereka yg betul2 PMS...

8:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

dah dapat buku? hah lepas ni make sure tissue sentiasa ada.. nanti meleleh je air mata tu.

*tumpang lalu kak elle*
opah to be.. congratulations..

9:03 AM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

not too worry 1 box of tissues with me...hehee

ni opah to be mesti tersenggeh bila membaca.

9:15 AM  
Blogger maklang said...

sedap cerita tu kak...memang nangis punye tu...

11:12 AM  
Blogger Norabella said...

Wah...dah dapat novel tu ya...Happy reading.. I pun dah dapat jugak...tapi belum start lagi sebab dah tengok dvd nya.

Kat kedai buku tu banyak jual novel Norhayati Berahim kan?

12:13 PM  
Blogger Helena said...

knitting? wow its white..... kalau helena, mesti by the time siap, it would become light beige..... hehe

eh.... sejak bila i know how to knit? hehe.......

12:15 PM  
Blogger Sue.Aleen said...

kak elle.. cutenye booties tu.. nak sepasang bleh? opah tu bleh tunggu.. hehehe...

1:11 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang..

dah baca eh?

2:17 PM  
Blogger Kak Elle said...

Nora...

Lom mula lagi baru ngintip tapi bahasa indon lah ...

2:18 PM  
Blogger Kak Elle said...

Helena...

jadi beige takpe jgn terus itam...haha

easy to do senang aje...cuba lah:)

2:19 PM  
Blogger Kak Elle said...

suealeen...

kena Q ye tadi baru my receptionist minta 2 pasang nak bagi her niece yg baru lahir.

2:20 PM  
Blogger silversarina said...

salam,

Untungnya opah tu... dia tak knit ke cucu dia punya booties, tak aci sungguh opah itu..hehehehe.

4:32 PM  
Blogger Kak Elle said...

Rina...

salam kembali tu lah opah tu mmg bernasib baik kan?

Ada org yg nak knit kan untuk cucu yg akan dtg tu:)sape agak opad to be tu yr?

5:14 PM  
Blogger zino said...

yg nak jadi atok kat KL boleh tempah tak hehe..

6:16 PM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

ye ke nak jadi atok?insya'allah bolih tapi bila tu?

7:31 PM  

Post a Comment

<< Home