Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, December 23, 2007

My guests from K......


First of all syukur alhamdulillah finally the meeting between me and ex Rina Jordan and before I forget Rina send her warm wishes and regards to everyone in the blogland.She's unable to bloghop or make entries at the moment since she came back to Malaysia as she has no internet access but now that hubby is home for few weeks hopefully soon.I am sure you are missing her stories and all.




As you can see she looks well sihat wal'afiat .... she smsed me last week to say she and family be coming to sg and ofcourse I am most delighted and invited them over for meal.She stayed in JB and came across yesterday and spent the day at Sentosa and then to Plaza Singapura for some shopping.Today they specially came over again to have lunch with me at my pigeon hole .... the pleasure is mine and thank you Rina and family for coming.They left to do more sightseeing and shoppinggggggggggggggg.........





Meeting of 2 bloggers ..... oh dear I certainly need a haircut .. it looks so messy eh?





What I prepared for the simple lunch ...... Rina also brought some ole2 from Kemaman.

The family minus the 3 bigger children who are away in Jordan,Russia and Korea.


Mimi enjoyed her meal and she loves prawns and mind you she is good with peeling her own prawns.See the rings on her fingers ?? mak oi kalah aunty elle yg vogue ni .... hahahaha

I pack some of the curry prawns and beef ketumba(the hubby loves it) and some begerdil so they can eat them tonite.I also bought some goodies for them too ........ and special gift for mimi.

They also came with a bagful of goodies from maklang which I will put up in my next entry.

till my next entry .................


Labels:

27 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nak cikit...........ermmm sedap seh....rinn

6:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Alhamdullilah, dah lama tak dengar cerita Kak Rina:)

6:38 PM  
Blogger Kak Elle said...

rinn...

apa yg u nak cikit?org dari Jordan ke?....hahaha

9:17 PM  
Blogger Kak Elle said...

Hazia...

bertemu juga kita alhamdulillah dan syukur ....

baru perasan I pakai yg sama masa you dtg juga...hahaha...byk2 baju tu juga I terpakai:)

9:20 PM  
Blogger Brecht said...

food looks delicious Kak Elle. I notice u hv succeeded to do that photo collage, congrats ; )

10:16 PM  
Blogger Kak Elle said...

mush...

the photo thing i use paint as usual..can't get it on picasa always turn up as a big patch:(

10:26 PM  
Blogger Unknown said...

kak elle....:) memang happy kan bila berjumpa kawan2 bloggers yg dah mesra...lagi lah mesra...

selamat hari raya dan.....may the new year brings much health and happiness....:)

rasa mcm pernah nampak jer suami sarina tu....tapi di mana yee.....


idham

11:35 PM  
Blogger Mulan said...

salam aidil adha kak elle..!!!

been busy & away for more than a week, penat but no choice lah..

wokey, nanti kak elle datang kerteh/kemaman tau.. maak aai, food tuuuuu... nak la sikit..!!

11:46 PM  
Blogger SoFie NuR said...

seems like my mom n family had a wonderful trip n best moment in s'pore...tq

11:49 PM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Amboi amboi... Bestnya jumpa dengan Kak Rina...

Wah, rindu sesangat kat Kak Rina... Tolong sampaikan salam rindu kat Kakak kita ya...

Dah sah, sambal prawn is your specialty... Ini nak bagai award to you - The Best of Sambal Prawn = Kak Elle's Spicy Sambal Prawn. HAHA!!

3:29 AM  
Blogger Kak Elle said...

id...

kita bila pulak ye?next trip my nephew stop in dubai must ask him to contact u eh?

her hubby works in abu dhabi and next year for UAE...maybe you've seen somewhere there in Dubai.

6:37 AM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

salam aidiladha juga to you.

ni bila nak balik?atau dah sampai di Kerteh?

nak makan tu semua kena lah dtg sini:)

6:38 AM  
Blogger Kak Elle said...

sofie...

wah tak lama lagi nak balik cuti eh?

you have nice family wish they stayed longer and we can chat more.

6:39 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

kak rina mmg kirim salam to everyone in the blogland kan I tulis tu.....hehehe

yeah I won an award from Cath....best cili prawns!!!

6:41 AM  
Blogger mommy said...

thanx 4 treating my familyi'm sure they had a wonderful time there in singapore..^_^

p/s : sedapnye nampak udang tu.. khusyuk mimi makan

7:20 AM  
Blogger Kak Elle said...

princess...

the pleasure is mine meeting them ... princess bila pulak nak balik holiday lagi?

yes mimi enjoyed her prawnsssss:)

7:33 AM  
Blogger kakLuna said...

rindu gak kat kak LUJ..

2:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wah.. meriahnya...KakElle. Rajin menjamu makan ni boleh tambah rezeki tau...stay in vogue!

2:38 PM  
Blogger Kak Elle said...

luna...
rindu kat rina aje ke?...hehehe

2:48 PM  
Blogger Kak Elle said...

cikmilah...

insya'allah rezeki mudah2an akan melimpah nanti:)

bukan senang nak dapat kawan blogger yg kita bolih mesra kan?Walaupun tak pernah berjumpa.... hanya di blogland dan phonecall tapi melihat wajah berdepan mata amat di rindui.

2:51 PM  
Blogger Mummy Rizq said...

i alwiz luv to come to your blog to look at your makan makan.. memang sedappp....

4:06 PM  
Blogger maklang said...

This comment has been removed by the author.

4:44 PM  
Blogger maklang said...

Rina sampai Singapore dulu dari rumah maklang di Kerteh...

Kami ni dekat aje tapi jauh, bilalah Rina nak sampai rumah maklang. Insyaallah bila dia balik dari Singapore, maklang nak aak dia datang makan kat rumah le...tapi tak terror nak masak sambal udang macam kak Elle...

4:44 PM  
Blogger Kak Elle said...

mama rizq...

selamat dtg saya ucapkan:)

ala makanan tu hanya simple simple aje takde istimewa nya dan kalau nak mencuba recipe ada di dapurkakelle.

6:12 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

tak susah jemput aje Rina and family mesti dia org datang.

lagipun ni Anuar ada sampai end of January kalau tak salah...he is very friendly macam paklang juga bolih di bawa bercerita:)

hmm...masing2 ada keistimewaan dgn masakan macam maklang juga.

Prawns tu saya goreng kari aje maklang... cuba lah sedap mungkin maklang bolih add cili padi sikit kalau lagi ummppphhh...

6:16 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle...salam pada Rina...rindu kat dia...

Fareez pun suka sangat makan udang...tapi yang tak syoknya bila nak makan lady yang kene buangkkan kulitnya...

9:02 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

Rina kirim salam pada semua kekawan di blogland.

Ingat Aeez suka prawns masa kita makan di KL early this year.Kalau bukan mak yg buatkan sape lagi kan?Tapi si Mimi tu pandai kopek sendiri.

9:15 PM  

Post a Comment

<< Home