Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Saturday, October 06, 2007

Rezeki datang dengan berbagai cara ....
Tuah ayam kita dapat melihat ....
Tapi tuah manusia siapa yang tahu....

Alhamdulillah hari ni rezeki datang pada saya *masih senyum lagi*.....hehehe



Rezeki pertama.
Doc Adah datang membawa nasi dagang - saya tak pernah merasai nya bab tu dia bagi.Nasi dagang special order dari orang Ganu tak lain tak bukan CK kalau ada sesiapa yang ingin nak jamu nasi dagang email to ckayfei@gmail.com ck ni I promote kan for you:)






Yang di atas tu lah complete set nasi dagang yg Adah bawa tadi saya ambil sedikit sahja untuk father dan myself.Nasi nya sedap maklum lah first time makan tapi ntah ye memang dari kechil tak pernah makan ikan tongkol dan juga rasa macam loya pulak..*mungkin teringat2 masa kechil*mak oi bukan main pedas berisi cili padi.Kalau nak tau saya nasi tu dgn lemak cili padi yg saya masak .... hehehe

Hmm .... pencuci mulut nya pengat pisang bercampur bubuh caca yum..yummy .... enak


Ni lemak cili padi ayam yang saya masak tadi recipe ada di sini ni express cooking lagi.
Ni carrot cake masak hari ni juga .....

Bee hoon goreng ni saya goreng smlm dan ada lagi separuh packet jadi saya sambung goreng lagi kalau tak takut pulak beehoon yg dah di rendam akan basi.

Qisst makanan yg banyak ni untuk kami berdua sahja hari ni ..... hahaha .... sebelum Qisst tanya baik saya buat pengumuman dulu :)


Rezeki kedua

Saya terima sampul ni dari adik lelaki saya tadi dia singgah selepas balik dari pusara arwah mak dan di dalam nya .... alhamdulillah ..........Bapa pun dapat juga and of course his is double than mine.

Saya bersyukur kepada Nya kerena memurahkan rezeki saya .... amin.

till my next entry ........

Labels:

6 Comments:

Blogger maklang said...

nasi dagang tu nampak sedao...

ikan tongkol= tuna...

sedap kak kalau buat sandwich tapi kena pilih tongkol yang mana satu..

10:58 PM  
Blogger Kak Elle said...

i makan nasi dia aje...ikan tu phobia pulak nak rasa.

ntah ye tuna tin makan pulak:)mungkin colour nya putih....ikan tongkol tu hitam...

11:32 PM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Ikan tonggol tu sedap, Kak Elle. Rugi tak makan... hehe.

Sampul tu ada apa kat dalam-nya Kak Elle?

4:03 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

ntah lah saya macam geli nak makan...apa yg saya paparkan masih sama juga no one touches it!!

hongbao tu??? ada $$$ lah ....bolih beli LV wallet:)

5:04 AM  
Blogger Unknown said...

salam kak elle,

masuk sini jer mesti banyak gambar makanan. Nasib dah buka puasa, kalau siang tadi saya masuk, meleleh air liur...hehe.

Nasi dagang, saya pun tak berapa pandai makan, mcm tak kenyang jer saya rasa.

Salam Ramadhan, dan Salam Aidilfitri buat kak elle dan keluarga..

8:34 PM  
Blogger Kak Elle said...

yus...

salam kembali untuk yus...
keputusan nya...nasi dagang mmg tak minat lansung...kesian gulai ikan tu cuma my bro aje yg bawa balik sekeping dgn sedikit nasi nya.

8:49 PM  

Post a Comment

<< Home