Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, October 07, 2007

During iftar tonite we were counting with the children that we have 5 more days to fast only... its norm on sunday my iftar is with my siblings and tonite Ram didn't join us instead she came in the afternoon to collect the new notes I changed for her at the bank....



I wanted to cook mee rebus but then I forgot to buy the udang geragau and too lazy to walk down to the shop again...now I am left with so much of mee and taugeh .
I went very early this morning so as not to be in the crowd.I managed to buy 3 chickens,2 kg beef,2 kg prawns and lots of nick nacks too.My trolley was so full and heavy to push and can you imagine how I go down 1 floor down to my apartment??

I can't wait for the lift just next to my door step to be ready .... mmm....another couple of months I guess.



Whilst at the market I saw so many kuih2 stall and I found my favourite makcik's tart nenas .. Kak Teh ingat tak tarts yg ciput I gave you in June? well here is the bigger version being sold today .... how yummy it looks kan?











I bought 2 bottles each of those above tart nenas and makmur ..... ni lah kuih tunjuk2





Ni bangkit sagu.



Telinga tikus .... eh telinga tikus macam ni ke?







Kacang goreng tepong.









I make pasta again for the kiddos ... they just love them sms them and ask what style they want? Its pasta with white cheese mushroom sauce :)


From this ................
To this...............

And to this .................. sedap nya .... hahaha

Kacang panjang goreng udang kering.

Sambal tumis petai .... ek nobody eat petai in the Jellanies so I will bring it to work tomorrow.Luckily I took a bowl out before I add in the petai.
We had the lemak cili padi ayam from yesterday .

I had the whole plate of this lemang and my most awaited serunding daging ...... my sis Ram bought it in JB this morning . Maklang at last dapat makan serunding daging yg I idam2 kan.
This is our last iftar together as next weekend is hari raya already .... oh wow how time flies ........
till my next entry ..................





Labels:

16 Comments:

Blogger miss bloom said...

kak elle, boleh tumpang tanya, where did you buy the kueh tart? The kueh looks good. I'm searching for tart & makmur lah ..

Thnx

10:09 PM  
Blogger Kak Elle said...

ms bloom .... where are you putting up?I am at the west of sg and the kuih tu ada kat market here at my usual stall I frequent.I bolih tolong belikan takut kehabisan nanti.

email me at lattie@starhub.net.sg

10:26 PM  
Blogger maklang said...

kak...tart tu mengancam betul. Simpan sikit untuk I eh...

11:07 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

insya'allah i beli 2 bottles nanti simpan kan u and family...u tak buat ke?

11:13 PM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Banyak-nya beli kuih tunjuk2. Tart ananas memang my favourite.

Pssst, sambal petai tu kalo tak ada orang mau, Cath NAK... HEHEHE.

2:49 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

banyak org suka tart nenas kan? for me not that crazy..

The Jellanies ni Pelik Bin Ajaib byk yg tak makan...you jauh sgt kalau dekat mmg dah bagi sambal tumis tu.

5:10 AM  
Blogger aNIe said...

Kak elle ni betul2 menggoda lady tau...tu tahu goreng nampak sedap sangat...& tah carrot cake tu...

So kak elle dah bersiap2 nak raya ke...lady kuih banyak yang tunjuk2...hari jumaat lepas dah buat sejenis...ingatkan nak buat lagik hari ni...tapi belum dibancuh lagi...

Sekejap aje dah nak raya ye kak elle...hmmm..aik!! kak elle dah raya dengan lemang & serunding ke?

11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Amboi, rajinnya memasak & menjamu every week:)
D telinga tikus looks interesting, hehe...

11:57 AM  
Blogger Unknown said...

:) wah merish kuih dan masak2...yg paling menggoda id d sini yg ada petai tu hehehe...tingin sungguh nak makan masakan sambal petai...

salam eaidil fitri....maaf zahir batin !

idham

1:14 PM  
Blogger Sya said...

wah tergoda melihat itu tahu bakar .. nyamm nyam.. kak L lagi 4 hari lagi bangun sahur and I asyik hampir terlepas sahur aje. Bebudak hangin ngan maknya yg makin galak tido

3:25 PM  
Blogger zlaa said...

Kak Elle,

You ni buat I terseksa...Tak sanggup rasanya nak pandang gambar2 ni lama2.

5:59 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

hehe...mmg tahu goreng tu menyelerakan sekali lagi dgn byk kacang di atas nya....

wah u buat kuih??nak sikit??

oh that elmang and serunding daging very yummyliciousssssss

6:58 PM  
Blogger Kak Elle said...

hazia...

cuma weekend aje dapur berasap lah...

I am yet to try d telinga tikus tu...looks nice kan?


idham aka arif....

I didn't realise the Jellanies satu pun minat kat petai tu...sape untung my colleague!!The smell put me off macam gulai nasi dagang tu..

Selamat hari raya to and family too and maaf zahir batin.

7:29 PM  
Blogger Kak Elle said...

sya...

nanti u and kaklady dtg sini I jamu u all tau bakar eh?hahaha

alhamdulillah tak sekali pun I terlambat tahun ni.


zlaa....

ya ampunnnnnnnnnn ye?

7:31 PM  
Blogger Mulan said...

cantiknya telinga tikus tu kak elle..!!! sampul emas untuk saya tak ada ke..???

11:27 PM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...
nampak je cantik ntah apa rasa nya belom tau lagi...kena tunggu pagi raya...haha

sampul emas ada 2 aje satu untuk atok satu untuk yrs truly.

11:45 PM  

Post a Comment

<< Home