Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Wednesday, October 10, 2007

Happy to say that 'My Daily Happenings' is one year old.


Happy birthday to you.

I came into blogsphere by chance after reading someone's blog and from there I click to all the comments and I found its very interesting that people in all walks of life are sharing from A-Z online.The one person who encourages me to set up my own is non other Idhamand maklang and thank you also to Sya and kaklady who gave moral support and not forgetting norabella who became my first sg blog-friend.
Diam tak diam dah setahun berlalu dan banyak pengajaran yang saya pelajari sesama.

Thank you to all my friends who endlessly came to visit and without you nice people this home will be lonely with no life.


Thank you everyone who make this home of mine a daily visit leaving your comments and advise.


Thank you...thank you.....thank you.


Today is day 1 of my leave and its madness rush to the market buying stuff bit by bit to store and cook for raya on saturday.My poor fridge is crying for HELP no room to breathe at all ..... my first job is to do the serunding as its time consume frying it to the consistency required.My arms gonna break soon ................ I also have to give to my siblings so can you imagine how much of that I had to fry????




Here goes...............







The grated coconuts all blend with the grinded ingredients ........



The tediest job one has to do .... from a wet heavy grated coconuts frying and mayang it all the time so that it won't get burn ..... to the right,to the left and to all over again on a slow fire ......

After almost 95 minutes voila its done....*whew*..................






All packed ready to distribute to the siblings who requested ....

Tomorrow I will do for myself I thought it was enough but I bought a bigger container instead of the usual:)





I saw these cute cakes when I was at the market from the same lady I bought my tarts and makmur on sunday.The one on top is kek mambo kalau makan bolih joget mambo agak nya...hehehe and the other is tiger swiss roll .... ahhhhhhhhh need to be refrigrated and no more room...takpe bolih potong makan for iftar nanti....yeah!!


Today hensem no 1 came to clean all the fans for me .....


Sempat senyum lagi .................

Tengah lap kan cabinet yang penuh dgn minyak yg meresap bila memasak... huh rajin kan si hensem ni ..... ada sape2 yg berkenan?? ni mobile dia 9387 .... hahaha ......

Kepala ikan merah masak asam pedas untuk berbuka hari ni .... ni dah pack kan for my sister.

Babat goreng cili .... UBA another a must try ok?ooopss seram tengok minyak tu!!!





till my next entry.............

Labels:

18 Comments:

Blogger Kiah Kardashian said...

kak elle,

selamat hari raya. MAkan tu ingat ler kita kat sini. :)

6:16 PM  
Blogger Kak Elle said...

zakiah...

mesti ingat tapi kalau terlupa maaf zahir dan batin ye?

macam mana persiapan kat sana? tak se meriah agak nya kan?

6:41 PM  
Blogger maklang said...

salam...salam...

Dspst jugak maklang guna dial up ni...tapi selo betul...

sedap nampak serunding tu. Akak letak ketumbar tak?

8:52 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

dial-up2 lah kan asal dpt go online...

aha serunding guna ketumbar jintan recipe ada kat dapur kakelle..maklang nak ke serunding kelapa tu?

Rina sms kata dia dah terima magnet tu:)

9:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Thanks Kak Elle for the receipe..

Salam Aidilfitri dari ajzie

3:24 AM  
Blogger simah said...

hapi anniversary..wei.. apa ni buat orang terliur ni... tak aciiiiii

4:41 AM  
Blogger Kak Elle said...

ajzie...

dari germany dan skg di malaysia azi minta kak elle recipe ni...dah cuba belum?enak tu makan ngna sayur lodeh and lontong:)

5:32 AM  
Blogger Kak Elle said...

simah...

TQ ...terliur eh? mai lah kita makan sama2...

selamat hari lebaran simah.

5:33 AM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Tiger swiss cake tu nampak sedop Kak Elle... Cath can habiskan 1 roll for sure...
Hensem No. 1 tu, kalau lah Cath masih single, dah lama Cath ngoda... HAHA.

9:48 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

mmg sedap tau cake tu love the cream...

Hensem no1 kan dah bagi mobile number dia ...call ler....hehehe

2:53 PM  
Blogger Kak Teh said...

selamat hari raya to you kak elle dan batin zahir dan batin.

6:39 PM  
Blogger Kak Elle said...

kak teh...

selamat hari raya idil fitri to you too dan maaf zahir batin.

8:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Happy 1st birthday! I came onto d blog world after seeing that even an 18 yr old can do one:)
Selamat Hari Raya

10:04 PM  
Blogger Norabella said...

Happy anniversary Kak Elle. Sempat jugak berblogging eh? I n tengah lepak kepenatan selepas penat membaking kek dan menganyam ketupat...

Sedap nya tenguk serunding tu...I masih belum master buat serunding...tak leh lawan my mum's punya.

12:16 AM  
Blogger Queen Of The House said...

Happy blog anniversary, Kak Elle. Tak sangka ye just through blogging we can make many friends and online life can be so interesting.

I am back in Alor Setar already ... Luckily the drive back was smooth, hardly any traffic jam on the highway. Satu hari lagi nak menyambut hari raya! Kak Elle dah siap semuanya?

12:24 AM  
Blogger Kak Elle said...

Hazia...

betul tu never too old to do something new kan?

selamat hari raya:)
kirim salam kat kebaya man....hehehe

8:09 AM  
Blogger Kak Elle said...

norabella...

mmg kita lah org yg paling penat bila lebaran tiba kan?tak habis2 membuat itu dan ini...ada aje yg nak di buat.

My serunding ok,rupa ada,rasa pun ada cuma nak warna yg lagi gelap sikit tapi takut hangus pulak:)

8:10 AM  
Blogger Kak Elle said...

queen...

alhamdulillah tiba ngan selamat di AS .... mesti riang ria ye raya di kpg halaman:)
selamat lebaran dan maaf zahir batin.

8:12 AM  

Post a Comment

<< Home