Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, August 12, 2007

We meet again on this sunday afternoon .... oh wow how the days just go by rite?
Another sunday so it means its cooking time for me again.As usual when its your day off these eyes of mine just refuse to sleep longer ggrrrrrrrrr ........... I was awake at 5am so on the tv and watch whatever is on & tuned to tv2 and they were showing an island where they did deep-sea diving and showing the different kind of fishes found below.Of course si handsome Hans Isaac was there ... cute guy sayang Erra didn't choose him ... eh Hans if I am 20yrs younger I will tackle you lah ...... hahaha.


I did my washing read the papers and decide to wash the kitchen floor so this morning I was fighting with the brush and scrub the kitchen floor and after drying it start to do my cooking.

I cook chicken curry,cucumber pickle and fry some begedil.

Finished cooking around 10plus and I decided to do some kuih cara berlauk since I still have leftover of the minced beef.


Whilst doing it my sister Ram and family arrived and when she came to the kichen and saw what I was doing she requested for durian cara???? yep I did that before as I told QOTH its just a matter of adding and subtracting certain items and you can creat your own.
I told Ram if she wants cara durian she has to go down and buy the durian opp my place as I am too lazy to go.Bro in law was downstairs so she called him to get some.


Did another portion of the batter and and this time putting 3 tablespoon of sugar and the durian pulp mashed whipped till creamy.The result ?? .... mesti lah yummylicious ...... hehehe.....



Today's kuih cara berlauk turned out better than the last time as I added a bit more water so its more softer.

The durian pulp whipped till creamy.

Add a teaspoonful of the durian pulp in the centre while cooking... a bit messy:)

The result ..... yum..yum..just look at that creamy durian in the centre and after that place 2 of them together..... maklang nampak tak durian tu kat tengah2?yg separuh dah pun di dalam nya masa memasak.


Fold them together with the durian cream in the centre.


I kept 6 of these for myself and the rest?? haha ..... dah kena tah-pau by my 2 sisters along with some of the cara berlauk. I didn't get as much as cara berlauk because I need to paste the 2 together and maybe can do again next week:)insya'allah if the durian uncle is around.

After eating the cara durian I am too full to have rice and curry chicken now and later have to do my billing again if only I can turn myself like the smiley and forget doing it ... hehehe ..... if I don't do it today I still have to do it another day..... oh what the hack!!

Hope you guys have a wonderful sunday too with the love ones.


till my next entry............

Labels:

26 Comments:

Blogger maklang said...

apasal gambar cara durian tu tak keluar....

nasib baik jugak tak keluar, kang terliur pulak..

cara berlauk tak pe, sebab baru makan semalam!

3:13 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang gambar2 tu semuakan cara durian....kecuali gambar pertama berlauk.Cara durian kena lapis berdua...yg lagi masak tu kan cara durian dgn creamy durian kat tengah2 nya.

5:12 PM  
Blogger Kiah Kardashian said...

i miss durian....haven't taste it dah 2 tahun dah ni...balik ni pun agaknyer dah abis kut musim durian. cara durian?? good idea tuh. i always eat my durian with pulut, santan dan gula. style orang utara...alamak...kecur air liur. nasib baik tak ngidam

6:59 PM  
Blogger Kak Elle said...

zakiah...

dah nak balik ke? bila tu?
insya'allah durian mungkin ada lagi:)

pulut serawa durian pun sedap juga.

8:15 PM  
Blogger Cat Cat said...

Ahhhh, durian.. I like the bitter sweet type - durian kampung... YUM YUM YUM. Nowadays, macam2 type of durian, D22, D24, Hong Har, you name it... Macam-macam, kan Kak Elle?
Kat USA, all durian Thailand - seedless MongTong. Sedap juga. Beggar can't be a chooser!

8:21 PM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

yah I remember buying the thai durian from the chinese supermart in Houston...tak bau macam malaysian durian.

Today bro in law bought the D24 durian very sweet/bitter taste.

8:46 PM  
Blogger Mulan said...

darling kak elle... rindu la.. it's 1.44am here, 2.44am in sg. trying to catch up with u & others. pakai hubby's laptop. mine dah kiok..!! sorry, tak lepas pi sg la.. some other time ya.. bila nak mai sini..?

2:46 AM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

dah balik HCMC eh?makan banyak tak masa balik?

dah tak bolih plan holiday nak fill the kitty bank dulu...hahaha

6:56 AM  
Blogger silversarina said...

waduhhhh cara durian pulak, macam-macam resipi baru ni.... telan air liur I tengok gambar-gambar kuih tu...nyum,nyum,nyum..... nak gi minum airlah, terlekat rasa durian...hehehe.

2:56 PM  
Blogger MAMAMIA said...

My eldest daughter tak tahan bau durian. Menyampah, kalah mat salleh... My hubby & other kids will only eat durian yg fresh tu. I aje yg makan semua, tapi cara durian ni tak pernah try lagi...

5:28 PM  
Blogger Kak Elle said...

rina...

cam mana dah minum air belom?..bayangkan you makan cream puff berisi durian macam tu lah rasa cara durian:)jahat I ye mengusik....hahaha

7:48 PM  
Blogger Kak Elle said...

mamamia...

kat my family ada my niece pun tak bolih bau durian nak muntah and rasa pening...I pun cuma bolih makan sikit aje nak makan byk muak rasa nya.

7:49 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle ni kalau hari minggu aje...mesti masak lebih2...pastu yang untungnya adik2 sebab dpt tapau...syok kalau duduk dekat2 dgn kak elle...kalau bertuah bdn dpt merasa air tangan kak elle...hhehhe

Hujung minggu lady...meletihkan....

9:11 PM  
Blogger UglyButAdorable said...

kak elle i was going thru yur previous post n saw the snake..though it's rubber snake tapi mengerikan..aiyooo..sakit jantung oooo..

ouhh...nasib me dun like durian la kak elle..fenin bau durian...

10:33 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

at last you menjelma:)rindu tau...

kalau rajin buat tu semua tapi kalau dah malas hampeh....hehehe

masih curfew ke kat sana?


uba...

hahaha....byk org geli ngan ular buy I takde choice at least it keeps the birds away.

oh you tak suka durian juga.

6:50 AM  
Blogger Ajzie said...

nak buat jugaaaaaaa.. tp lum ada bekas utk bakar kuih cara tuhhhhhhhh...

9:51 AM  
Blogger kakLuna said...

saya biasa makan cara pandan yang bergula tu je...cara berlauk ni tak penah try..apatah lagi cara durian..

hehe

2:54 PM  
Blogger Queen Of The House said...

Ooh la la .... I love your creativity, Kak Elle. The cara durian certainly looks very appetising, but cara berlauk is still my favourite!

3:58 PM  
Blogger Kak Elle said...

ajzie...

cari azi sampai dapat kirim maklang belikan dari g'nau....hehhe...kalau bolih beli yg tembaga.


luna....

mesti cuba kalau tak rugi....hahaha

7:48 PM  
Blogger Kak Elle said...

queen...

I got the thumbs up for the durian cara by some friends who tried them...nak buat ni pun kena cari durian D24 baru ada kick!!

my youngest sis dah suruh buatkan cara berlauk when she moves house soon.

7:50 PM  
Blogger simah said...

sedapnya gamilan kompang ni!! akak ada lagu ni kat pc tak? bole email tak kat saya?

huwaaaaaaaa apa ni buat orang terliur nih! kak elle... kuih cara satu!! *hugs* rindu la lama tak mai sini :0)

10:04 PM  
Blogger Kak Teh said...

kak elle, sedapnya nampak kueh cara berlaku ni...sungguh teringin nak buat. taoi tak ada acuan!

12:42 AM  
Blogger Kak Elle said...

simah....

mana pergi menghilang?sori I don't have the song in my pc just download from Imeen.

nak satu aje ke?hehe


kak teh....

nak buat senang aje....if there's anyone going to London just ask them to bring it over for you easily available in malaysia and cheap too.

dah buat sambal kacang mix belom?

6:42 AM  
Blogger Kak Teh said...

kacang sambal dah buat - sedap kak elle dan kena berjimat takut habis!!
thanks a lot.

I just realised that nak buat kueh cara tu - ada probelm sikit. I have hotplate - bukannya gas stove! tu masalahnya!

11:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

lepas dua tiga blog cerita pasal durian, hujung minggu ni nak kena pegi beli jugak jugak nih...

5:39 PM  
Blogger Kak Elle said...

kak teh....

I think not a problem with hotplate if u know how the adjust the heat....keep it low.


mamasinga....

hehehe kat sana ada jual durian ke?

7:20 PM  

Post a Comment

<< Home