Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Friday, April 13, 2007

I promise there will be no talk of food today because banyak yang terliuh bila masuk blog ini....kesian kak elle bila membaca komen2 dari mereka2 yang jauh di luar negri.

So for today's entry we shall move on to other things ...........




See this novel?Hati Seornag Wanita and the writer is non aother .... Norisah A Bakar aka nor_ash burn.......Nor ni kak elle promote kan your latest novel ada hadiah tak?....haha

Last wednesday I took a halfday leave so as to cook some dishes for father's birthday and it so happened that Norabella too was on a halfday but to see a doctor ... btw Nora how are you now?
She came to my clinic to give me this novel she bought for me from JB.We took the lift down together and decide to have lunch at the Banquet at JP and of course we had chicken rice our favourite.Nor_Ash if you are reading this entry when can we meet for that autograph?I am yet to start with the novel because once I start reading nampak tak tido lah satu malam nak baca habiskan.Si Adah dah tunggu bila I habis baca dia nak pinjam baca bab dia cari tak jumpa kat singapore.Writer singaporean but kena beli kat malaysia... macam mana ni?

Now come to cab drivers.......as you know I take a cab home practically everyday after work cause at times I will buy dinner and stuff from the supermart and other places at JP or when I have to stay on till late I have to rush back so that I can buy dinner for father.At times when I am late he will eat just bread and after that he won't eat what I've bought asal dah kenyang ngan roti.
I met all kinds of drivers some are really very polite and nice to talk to and some drive as though he is in F1 speeding and cutting in between lanes.There was a day last week I told the driver he has a good collections of oldies as he was playing Elvis Presley songs .... so we began talking about the good songs of our era and he is a music lover and he showed me the cds he has in the cab and yesssssss they are also my favourites too unfortunately the journey home is only about 20 minutes so unable to listen to them.
Yesterday I was angry with this mat after telling him my destination ingat dia tau as he drives through PIE but who knows he went straight to the expressway so I was shocked kenape mat ni jln yg jauh pulak?? I pun ask lah why are you driving through here?Jawab dia this is the way...bengang I di buat nya dia ingat this is first time ke I naik taxi....dah lah jln jauh dah tu trap in jam....I really gave him back and he keeps apologising so instead of $9/- fare jadi $12.50...mm...next time please ask if you not sure of the route.

Today Unilever S'pore was having their moving out sales so Ft and myself went there during our lunch break but masya'allah ramai nya orang and the Q was so longgg.The things were going as low as 80% less and it is a good bargain.Unfortunately we were unable to buy anything as the Q for paying is just too long and too slow and ontop of that the rain start to pour cats and dogs.Actually we already selected the stuff we wanted but had to put them back .... so sad:(
We were late abt 10 minutes driving thru' the rain and looking parking at JP.

Lastly we had a terrible news and I am still shocked over it....our colleague from our main branch dapat berita yg suami dia meninggal di rumah sakit.Mungkin dia tak nak kita tau yg suami nya sakit jadi bila dapat berita tu semua rakan kerja terperanjat.Her hubby was diagnosed as cancer of ?unknown and given 1-6 months to live but who knows tak sampai sebulan dia dah pergi....we were told she pengsan bila hospital menghubungi nya.Padahal dia mmg ambil cuti halfday nak pergi hospital tapi ajal tak kira masa kan? yang sedeh sekali kawan I ni pun sedang menghadapi masaalah penyakit Lupus.My only wish is she will be strong to face all these and she has 2 sons to look after.Tomorrow nite Adah,Ft and myself will go to the wake eventhough we don't work together but we are all old staff and we know each other and went through a lot working for this practice.

See no mention of food rite?Well folks have a nice weekend:)


till my next entry................



Labels:

18 Comments:

Blogger Mulan said...

alfatihah to yr fren's hubby. dah sampai ajal dia kan, semoga dia tabah...

takpe kak elle.. takpe.. story2 pasal food memang syok!! kasi excited sama saya. teruja nak masak, kalau tak, saya malas nanti. do u know how to make tahu kerok? my s'porean fren dulu ada buat. sedap tau...

11:05 PM  
Blogger Mama Sarah said...

hihi.. tak pe kak elle, nak cakap pasal food - boleh bagi idea apa nak masak sebenarnya :)

that cabbie- nasib dia nak apologise. and baik pulak kak elle nak bayar full!

11:43 PM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

apa dia tahu kerok?tak pernah dengar lah maybe its called differently kat sini.

mama sarah...

betul eh?bolih buat entry pasal food selalu tapi kesian nanti banyak yg rindu from food from home:)
bab cabbie tu apa nak buat dia jln jauh nak duit lebih lah tu.I pay according to meter tapi sebelum tutup pintu bahasakan juga...haha

6:28 AM  
Blogger maklang said...

Al fatihah buat arwah...


who said no mention about food? Tu ...nasi ayam lah..makan kan Banquetlaaa...


Maklang baru siap buat macaroni and cheese and nasi goreng kg for breakfast and I am going to the office again...half day je...

8:35 AM  
Blogger Eddie Putera said...

terliuh tu apa KakElle ? tak paham den.

12:03 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang tu baru mention aje tapi takde gambar kan?

mlm ni tak bolih YM ok I nak pergi melawat kesian ntah sampai skg I masih rasa sedih dan kesian kat Esther sebab dia yg sakit tapi hubby pergi dulu dari nya.... nak macroni and cheese sikittttt.

1:08 PM  
Blogger Kak Elle said...

djinsakti...

lah kan u yg ajar I perkataan tu?kalau u tak faham I lagi tak tau:)

1:09 PM  
Blogger simah said...

Al fatihah to ur friend's hubby..

ala akak...memang kitaorang terliur..but kakelle n food mana bole lari.esok masakapa akak?

p.s...tngah cuba typpe his comment sesenyap mungkin coz halil dok tido...nanti kang i kenahalau daari bilik ni lak hehehe so this comment memang susah betul i nak type hehehe

4:06 PM  
Blogger Kak Elle said...

simah...

kesian nya curi2 kena type eh?
tadi dah beli radishcake(mentah punya)ingat esok nak masak radish cake ngan mince beef...jgn mengidam tau?....hehe

4:18 PM  
Blogger Kak Elle said...

simah...lupa ni lagi siap attend the wake kat singapore casket I still can't get over it.

btw tadi dah belikan 4 macam asam2 bila cukup collection nanti I post ok?

muaaaaaaaaahhhhh

4:19 PM  
Blogger Faizah said...

Thank God no food for today's entry..hahha..tapi...buku tu pulak menggoda saya...hhuhuuuu...

6:15 PM  
Blogger Kak Elle said...

faizah...

bak kata simah "kakelle n food mana bole lari"....

tunggu esok nak buat carrot cake ala kakelle....hehe

9:04 PM  
Blogger D said...

no food, no good!! hehehehe.. no, la kak elle, your entries are good no matter what!!

9:45 PM  
Blogger Kak Elle said...

d...

betul tu no food no good!!

10:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

kak elle! sorry terlewat bc n3 nie. terima kasih kerana turut mmpromosikn bk sy. terharu sungguh. mmg nk jumpa, tp sy sdng sibuk sngat skrg nie. insya-allah akan sy beritahu norabella masa yg sesuai. harap dpt bersabar ya.

3:54 PM  
Blogger Kak Elle said...

nor ash...

takpe kita tunggu .....

6:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kak Elle, I am doing well. Had done some scanning at Paragon last Wed. Doctor found some infection and the scanning results belum tau lagi. Thanks,

7:16 AM  
Blogger Kak Elle said...

norabella...

ok let me know when you get the scan result....hope nothing serious.

7:43 PM  

Post a Comment

<< Home