Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Monday, May 05, 2008

Handwork......

Today I did a bit of handwork in the sickbay as I needed a pouch big enough to keep my hot compress inplace.The one I brought from home is too small and I had to fold the pack before putting it into the pot holder.







At 9.30 am when there were no students in my room and with the above stuff I start to do my project.



After half an hour taraaaaaaa a pouch for my hot/cold pack.......



The hot / cold pack that I am using very handy for girls with menstrual pain and cold pack for the boys with bruised and sprain during PE.

I managed to do 4 of these ( above) and I even decorated it with little flowers and coloured buttons.




I was using this pot holder before ... can't afford to scald these rich people children otherwise my one year pay not enough to pay the lawyer's fees ..... hehehehe


Puan Rina found these red leaves this morning on my way to work .... hahahaha



Ole-ole from my sister who came back from Bintan Island a coach copy bag big enough to dump all my things to work rather than carry 2 bags ....... TQ Aini.

till my next entry............



Labels:

20 Comments:

Blogger Sue.Aleen said...

sungguh cantik handwork akak...

neway kita tag akak ye... meh jemput ke blog saya.. syarat pun orang tak bagi nun.. hihihi

4:42 PM  
Blogger zino said...

ada kegiatan masa lapang... zino kalau ada masa lapang tidur la.. hehe

5:50 PM  
Blogger cikMilah said...

Cantik arr puch tu,,,
cantik arr coach copy tu...
he he he ... saja nak kacau kakElle!

6:13 PM  
Blogger Queen Of The House said...

Wah, aunty nurse punya personal touch in the sickbay looks very good :D

The bag looks good too, lucky you!

6:17 PM  
Blogger Kak Teh said...

coach copy pun nampak macam coach betul - so why not!

6:43 PM  
Blogger Kak Elle said...

suealeen...

takde kerja pelan2 jahit tangan .. happy with result:)

jgn tag sayaaaaaaaaaaaaaaa ... akan cuba membuat nya insya'allah.

7:52 PM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

tempat kerja cam mana nak tido?actually katil ada 4 tau .... hehehe

7:53 PM  
Blogger Kak Elle said...

cikmilah...

semua2 nya cantik kan?...hahaha

7:54 PM  
Blogger Kak Elle said...

queen...

sickbay ni dah jadi my second home skg..suka bila tengok barang cantik dan kemas:)

Bag tu besau macam2 bolih isi cuma beratttttttttt

7:55 PM  
Blogger Kak Elle said...

kak teh...

betul tu kalau kita pakai original kang org ingat copy juga kan?

7:56 PM  
Blogger maklang said...

suka pouch tu...sesuai untuk maklang letak hotwater bag maklang kat pinggang yang tak berapa siha tlagi...hint*..hint*

6:51 AM  
Blogger tulipurple said...

kelass sey..siap ade felawer2 lg gitu....can see how much u enjoy n luv ur job kak elle.
wahhh...byk sggh beg dia dpt thn nie!

7:27 AM  
Blogger Ummi365 said...

*clap clap*..yey tenguk tu kakak kita pun pandai menjahit jugak. siap ada bunga2kan.

Beg tu boleh pinjam tak? jeles lah kak elle ni dapat present bag je..oklah nanti i think of something ek!

8:32 AM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

maklang buat letak RE lagi cantik:)

9:15 AM  
Blogger Kak Elle said...

tulip...

kali ni bag copy aje but cantik ...hehe

skg kena jaga my sick bay like my own home.

9:16 AM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

kerja tgn sendiri org appreciate kan?

bag org bagi kita terima dgn senyum ke syukuran:)

9:17 AM  
Blogger silversarina said...

rajinnya...

Termasuk hadiah handbag tu, cik kakak ada berapa banyak handbags dah??? ..jawab ye.. ni wartawan kelip2 nak masuk dalam buletin sebelum subuh...hihi.

5:10 PM  
Blogger Kak Elle said...

Rina...

apa khabar wartawan klip2 dah sihat belum?

hehe...tak terkira berapa bag yg ada....hehehe

5:38 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle sekarang dah rajin buat handwork dah...maklumlah banyak masa lapang sekarang ye kak...

Dpt handbag lagik ye...hehehe...kaya handbag lah akak ni...

5:57 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

pheeeweet saya byk free time bab tu bolih buat kerja tgn ni:)lagi pun di pergunakan everyday.

bag...bag...bag...hahaha

9:16 AM  

Post a Comment

<< Home