Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, April 20, 2008

Sea-food galore....

Atok is still warded in NUH and he is under strict isolation so as not to get any bugs from the air so we all have to wear a mask to enter his room.Alhamdulillah he looks ok and off oxygen.

I had 2 nites in a row of sea food dinner,yesterday after visiting atok at lunch time the '3 spice girls' minus 2 as 1 is away in Perth attending a wedding and spice girl Lina busy with chores.We went to Angsana shopping mall in JB to look and stuff for Maria to bring back to the states and after that to Damai Sea Food at Kpg Dangga for a yummylicious dinner .. treat from bro in law Saat but unfortunately the grade has dropped food isn't that good as it used to be....no pictures as I didn't bring my camera along.

Tonite again we had sea food dinner with spice sister Lina and family at the Chai Chee Seafood Restaurant.Its bro in law Yazid treat this time for sister Maria who will be going back on tuesday and I cuma tumpang makan...rezeki kot:)

Looks like next month I have to check on my cholestrol........urgggghhhhh.







Maklang came this morning into Singapore for a wedding and then after to visit Norabella and she has no time to catch up with me ... its ok we meet soon ye maklang?

Bro Zino is also here for a seminar he smsed to say he's walking around Orchard Rd this afternoon and I will meet him on tuesday after work as tomorrow I am oocupied being my sister Maria last day with us in sg.



till my next entry...............

Labels:

22 Comments:

Blogger Mulan said...

waaahhh..ramai bloggers kat sana tu? seafood, seafood... waaaahhh lapar, lapar...

shopping la maklang tu..

hope atok akan cepat baik, dapat balik rumah..

7:29 AM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

esok jumpa zino after wk as 2day my sis last day here b4 flying off 2moro morning back to states.

cfood finger licking good tau:)

10:17 AM  
Blogger Ummi365 said...

hmm tak jumpa mak lang? Patut le mak lang tak update dah ke sg rupanya..sakit belakang dia tu dah baik ke kak elle?

11:22 AM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

dia masih sakit blkg..kedatangan nya pun mengejutkan saya pasal last minute smlm pagi baru confirm akan ke wedding in sg..dan masa dia pun suntuk cuma dpt ke rumah norabella aje sekejap.

12:04 PM  
Blogger silversarina said...

oh lalalala.... seafood and bloggers ada di sana... maklang .... you ada di sana ????

oohhh dating dengan en zino ye.... hihihi... salam pada abang misai tu ye...seafood lagi ke ????

1:50 PM  
Blogger Kak Elle said...

rina...

seafood saya menumpang aje...haha

ngan abg misai tu lom tau lagi mungkin minum kopi di starbuck kot:)

3:35 PM  
Blogger Sue.Aleen said...

saya pun minat pada seafood.. specially buttered prawn. dedolu masa keje bleh dapat makan kat rest co dgn harga 20% off. really cheap... lagi satu saya suka thaifood... yummy..

6:07 PM  
Blogger Brecht said...

Kak Elle, mush tengah drooling ni tengok gambar2 seafood tu semua. Hai, ni tak boleh jadi, i think i will go invest in some crabs and a bottle of black pepper sauce, kat sini crabs r so expensive!! macam nak blei gelang mas! heheheh Hugs for a gd week - our doas for your dad too.

10:06 PM  
Blogger aNIe said...

Kak...label entry pun..JJCM...memang nampak sedap makanan tu...cilli crabs...yummy...tak tahan tengok..restoran yang sama masa sya ke sana ke?

Nampaknya kak elle sibuk melayan maria yang nak balik tak lama lagi...

Hehhe...memang kak elle kene cek tahap kolesterol tu...

Doa lady buat ayah akak...semoga cepat sembuth...

1:18 AM  
Blogger Ajzie said...

wahhhhhh seronok nyaaaaa kak elle

8:52 AM  
Blogger maklang said...

maaf kak...sekejap aje kat rumah Nora petang tu..sempat jugak urut2 ubat kat kaki yang jem tu...

As for now, Alhamdulillah rasa dah baik sikit dah...

InsyaAllah nanti ada rezeki kita jumpa bulan 6 nanti..

10:25 AM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Masa ngam seafood tu ada ingat sama Cath??? *wink wink*

10:25 AM  
Blogger Kak Teh said...

kak elle, sorry to hear that atok is not well again. hope he is comfortable. sorry lama tak menjenguk. a bit busy.

11:27 AM  
Blogger Kak Elle said...

suealeen...

hari2 cfood pun saya bolih cuma kolestrol tu yg kena jaga:)

3:03 PM  
Blogger Kak Elle said...

mush..

pelik ye why seafood are so ex over there...even fish.

3:07 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

percaya tak kalau saya kata smlm pun makan backpepper crabs di rumah Aini.

Maria dah terbang pagi tadi esok sampai lah di america.

3:08 PM  
Blogger Kak Elle said...

ajzie...

yum yum yum ....jom JJCM

3:19 PM  
Blogger Kak Elle said...

MAKLANG...

don't worry saya faham lagi pun sya masih terlari2 ke hopsital hari minggu tu.

Insya'allah kalau impain jadi nyata kita jumpa in June ye?

3:22 PM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

bila suap satu for me and satu for you ....hehehe .... crabs and parwns tu mmg menjilat jari tau:)

3:23 PM  
Blogger Kak Elle said...

KT...

saya pun tak sempat nak merayap ke byk blogs...

atok was discharged today at last:)

3:24 PM  
Blogger aNIe said...

Kak...black pepper crabs...hmmmmm...sedap...especially kalau crabs nya banyak isi...

7:44 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady....

mmg menjilat jari:)

9:15 PM  

Post a Comment

<< Home