Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Saturday, April 26, 2008

Mini Hospital....

Since atok been home we have all the necessities equipments for his use and at last managed to order a wheelchair for him but not the particular one I wanted.

Atok was admitted to hospital on 1st February and discharged on 22nd April that gives almost 12 weeks of hospital stay and not 7 weeks as I mentioned before ..... excuse my poor brain eh ... hehe



Atok wheelchair a b'day present from Maria and family in the states.




Atok bilik termenong pun lengkap .... nanti saya pun nak pinjam bolih duduk baca magazine lama sikit nampak very comfortable kan ... dan kalau nak mandi lubang tu bolih di tutup sebagai kerusi.



The 4 legged walker I bought for him from St Luke's hospital and he has been using it a lot walking from his room to sitting room and toilet.....very handy indeed.

Today I had friends came for lunch and I just cooked a simple dish of mee bakso along with chicken curry eaten with french loaf.My first time trying this dish and it turned out yummy :)Recipe available at my kitchen.

To maklang semoga cepat sembuh dan cuma nak ingatkan cuba byk berehat dulu untuk masa ni ye?


zwani.com myspace graphic comments







till my next entry...........

Labels:

22 Comments:

Blogger MA said...

Alhamdulillah Atok dah bertambah sihat. Tengok pekakas Atok, teringat arwah my Dad masa dia mula start uzur, kami pun kena sediakan semua kemudahan itu untuk dia. Walker, wheelchair, kerusi bilik termenung...
Kadang2 wheelchair tu, jadi permainan cucu-cucu yang kecik2 buat racing...hehe.


Moga Atok kembali sihat seperti sediakala.

1:36 AM  
Blogger Cat Cat said...

Wah, serba lengkap with everything in the house for Atok... Very good.

Kak Elle, tu bebola daging ke tu..?? Nampak sedap, babe.

2:28 AM  
Blogger Kak Elle said...

MA...

al-fathiha untuk atok juga semoga roh nya i cucuri rahmat ..amin..

yelah kalau ada yg uzur terpaksa lah kita lengkapkan semua ni untuk kemudahan mereka kan?alhamdulillah bapak is coping well so far and the maid is good with her tasks so far:)

7:33 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

no choice cath if you have an invalid at home..and wait till u see the medicines it will look like a mini dispensary too.

yes those are meatballs I bought instant ready to cook:)buat lah cath sedap tau:)

7:37 AM  
Blogger zino said...

semuga atok selesa dengan segala kemudahan yg di sediakan .. dan terus bersemangat utk menempuh hari hari mendatang..

11:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

get some used tennis balls to put on the legs of the walker. Prevent the walker from slipping and also safe on the wear and tear of the legs. Jim has one with the wheels in the front for easier movement.

11:53 AM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

mudah2an insya'allah.

1:06 PM  
Blogger Kak Elle said...

judy...

thats what Maria suggested too re tennis ball...for him I think wheel no appropriate yet as he is wobbly .. wheel maybe too fast for him.Thanks for the suggestion though:)

1:08 PM  
Blogger silversarina said...

Dengan kelengkapan yang ada di rumah, saya doakan agar atok semakin sembuh dan selesa , InsyaAllah.

Senang atok anak-anak semua sediakan kelengkapan dan siap ada dengan kakak nurse yang pakar.

1:29 PM  
Blogger Kak Elle said...

rina...

masa ni lah kami adik beradik join hands to look after him:)

terima kasih atas doa di beri...amin.

1:34 PM  
Blogger Mulan said...

alhamdulillah atok dah boleh balik rumah.. semoga dia semakin sihat..

4:40 PM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

insya'allah day by day he will recover:)

6:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kak elle,

Hope you get well soon atok..!

7:53 PM  
Blogger maklang said...

tadi maklang dah komen, ilang pulak...

semoga atok cepat sembuh..untung atok ada anak2 yang prihatin...

8:07 PM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

insya'allah ummi dgn berkat doa dari semua:)

8:10 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

hilang eh maklang?kekadang blogger ni mcm jaws juga kan?

semoga maklang pun cepat sembuh:)

8:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

3 bulan, ya? Lama tu... My auntie (in her 50s) last time duduk hospital 3 bulan, siap masuk icu, etc, sampai tinggal tulang. Last sekali baru diagnose paru-paru, alhamdulilah dah sembuh:)

9:56 AM  
Blogger Kak Elle said...

hazia...

he started with a #arm and ended with so many other sickness...

1:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

salam akak... after puffing (n luckily not getting my lauk atas api tu hangit...) ..it was wonderful!!!

i think ur bro saat yg buat tu kan? my congrats to him... mesti berjam jam dia buat semua tu...but i think it is something worth remembering...worth keeeping... :0)

selama ni i dok heran..adam tu dari mana dia terselit in ur family since u ckp dia mat salleh... i think baru i paham kot... he belongs to ur sis maria kan?

i still cant remember every faces n every name... but atok mst have been so happy to see that piece...

THANK U for showing it to me... :0)

yes atok... semoga panjang umur disamping keluarga atok yg menyayangi atok :0)

6:30 PM  
Blogger Sue.Aleen said...

kat rumah dulu ada wheelchair, ada gak tempat termenong (this one memang really helpful to others specially when in confinement.. :-)).

tak sangka kita serupa la kak elle.. hari sabtu tu saya buat mee udang tau.. mee jugakk!

6:55 PM  
Blogger Kak Elle said...

simah..
oh you managed to see it eh...cry or not?I did when I first viewed it..this was shown when everyone was around..we laugh at ourselves.

6:58 PM  
Blogger Kak Elle said...

sue..

next wek buat mee bakso pulak ye?

7:00 PM  

Post a Comment

<< Home