Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Wednesday, October 24, 2007

First of all this birthday wishes is dedicated to dear Sya who will be celebrating her ..dot.. dot.. birthday on 25th October.HAPPY BIRTHDAY TO YOU


HAPPY BIRTHDAY TO YOU


HAPPY BIRTHDAY TO SYA


HAPPY BIRTHDAY TO YOU





DEAR SYA SEMOGA DI HARI YG BERMAKNA NI SEGALA HARAPAN DAN DOA AKAN DI KABULKAN HENDAK NYA.....amin.





Now we come back to thai silk .... yes the baju kurung I wore on sunday to my aunt's place for raya wishes and also to see her after her umrah masa raya di sana.



This suit of thai silk was a present from my sis Aini in 2005, at a glance when she bought it like its matching ..... but a second glance its not:(


The plain blue silk suit I had tailored in JB with emboidery some more unfortunately the kain colour doesn't match.


For raya in 2005 I wore it with this silk I borrowed from Huda ........



At another time without bringing the kain we bought the top to go with kain thinking it was red/maroon we bought that piece and again ..... hahaha....wrong choice!! Actually its more purplish.

Nevertheless the baju was sewed by my sis Lina and I kept in the cupboard still in the plastic bag until last year in 2006 when we went to Arab Street Aini reminded me to bring the baju this time and at last we found the right colour :)


This is the one and its Indian silk and I just love it .........



Matching rite?at last ..... hahaha ...... once again my sis Lina sewed it for me..... and finally after 2 yrs I get to wear it last sunday in spur of the moment...... secara kebetulan:) and it goes well with just a simple pearl/crystal necklace and teardrop earring.
Add Image
Yesterday during lunch I went to the supermart looking for some local instant spices ready to eat/cook to send to someone and this is what I found so far .... more will be added soon:)


If that someone were to read this entry I am pretty sure she will be smiling ear to ear and can imagine her drooooooolllinggggg too........hahaha











till my next entry.................

Labels:

22 Comments:

Blogger UglyButAdorable said...

dah 2 tahun baru nak pakai kak elle...hiihiiiiii...sian baju tu....nasib ingat lagie kat dier...

5:15 AM  
Blogger Kak Elle said...

mas...

thats not the only one ada lagi few suits yg tak terpakai...maklum lah pergi kergi beruniform so bila lagi nak pakai kalau tak ke majlis perkawinan kan?

Bab tu lah this year I tak buat baju raya:)

6:40 AM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Kain silk tu mahal tak? I remember when I was living in KL, kain silk mahal sangat... Nak buat baju kurung pun kena pikir 2 3 kali.. Hehe.

8:11 AM  
Blogger Sya said...

Kak Elle... Terharu.. timakasih bebanyak sebab ingat birthday sya.

9:22 AM  
Blogger Sya said...

Kak Elle... Terharu.. timakasih bebanyak sebab ingat birthday sya.

9:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Happy birthday juga utk kak sya..

cantiknya baju kak elle..

12:24 PM  
Blogger maklang said...

selamat hari Jadi Sya...

Ingat kak Elle nak jual baju tadi!

1:12 PM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

silk ada macam2 quality..price range between $16 per meter to even $60 per meter...The one I had tak tau asal its a gift from my sis even we tried buying the next few ones also paid by her...rezeki kan? I thought it will be cheaper in malaysia or even kelantan?

8:07 PM  
Blogger Kak Elle said...

sya..

tu perkara kechil aje hope you had a nice birthday...ingat nak sms jam 12 mlm tapi saya dah masuk ke lalaland....hehhee

8:08 PM  
Blogger Kak Elle said...

ajzie...

tu baju kira baru juga walaupun dah 2 tahun tersimpan dlm almari...haha


maklang...

kalau saya lelong nak beli tak?

8:10 PM  
Blogger simah said...

mula mula..HAPPY BÄ°RTHDAY SYA!!

and kak elle.. THAT SOMEONE is laughing hard... drooling over th pics already knowing what awaits her at the other end! hahahaha

i have to confess this someone tak pergi lagi ke europe.. tengah tunggu awal bulan..tunggu boss gaji..lepas tu baru boleh shopping!!!! :0)

*this someone is salivating*... ini namanya kekejaman selera hahahaha

8:28 PM  
Blogger simah said...

amboi.. susahnya nak jumpa matching kain tu...tapi bila dah jumpa memang berbaloi kan akak tunggu all these years? :0)

8:29 PM  
Blogger Kak Elle said...

simah...

tak payah gi europe Rudi kata he can get it 4 me:)

in 2 wks time you get to feel these stuff and eat them too.....hahaha....date lom confirm lagi skg he is doing part time uni course after his diploma...jgn terliur sgt eh?....hehehe

tu yg best nya kain yg original tu belum lagi dapt baju yg matching maybe next year kot...mesti ingat bawa kain kotak2 tu pulak....hahaha

8:46 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle...kalau nak beli baju lain kain lain ni memang susah...sebab kadang kita rasa matching tapi bila tgk betul2 ada jugak larinya warna tu...

Kena bawak kain tu kalau kak elle nak match kan...

10:10 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady....

betul tu:)mungkin kain yg original tu dapat pasangan nya for next raya...hehehe

5:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

amboi kain...
i kat arab street tu gi makan aje, hehe...

12:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

akak.. jgn order beg kecik tu dari rudi! nanti saya belikan..lagipun memang saya akan ke europe utk cari a few other stuffs for u..:0)cuma semuanya tunggu bos gaji... tak sabar nak menghabiskan duit dia hahahahah

eh mamat tu dah sambung belajar ker? bagus la.. he did mention nak sambung belajar masa we all jumpa dia ari tu..
*still drooling over the picture esp bila mengenangkan rendang spice tu* heheh

3:04 PM  
Blogger MAMAMIA said...

Sekarangkan Kak Elle, contrast colour pun kira fashion jugak...

Tapi saya pun selalu terkena bila bab nak beli tudung to go with the baju. Masa beli tak bawa baju, bila balik mesti tak sesuai. Akhirnya, pakai cream or black...

4:38 PM  
Blogger Eddie Putera said...

Slamat HAri Raya Kak Elle...maaf ampun zahir batin

4:59 PM  
Blogger Kak Elle said...

hazia...

makan nasi bryani ke murtabak kat victory or islamic???

kalau nak thai silk and swiss voile Arab St is the place.

6:57 PM  
Blogger Kak Elle said...

simah...

jgn susah2 belikan apa2 for me ...save $$ untuk balik malaysia next year:)

aha Rudi dah mula class dia...december he will be following flight to Jeddah dgn jemaah haji.

rendang...rendang... cepat lah 2 minggu berlalu ye?

7:00 PM  
Blogger Kak Elle said...

mamamia...

tapi kalau too contrasting takut org gelak pulak....


bro djin....


selamat hari raya dan maaf zahir batin juga...

lama menghilang mana pergi?

7:06 PM  

Post a Comment

<< Home