Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Saturday, August 25, 2007

Another weekend is here again and that means homework to do ...aaaarrrrrrrrrgggggggggghhh!!!

Thank you to all for your kind Al- Fatihah to my arwah mak semoga roh nya di cucuri rahmat...amin.
The last few days I craved for ice cream banyak yg bertanya ..... have no answer to it .... just a sudden crave and maybe sweet tooth attack....hehe

Thursday nite came home quite early too at 6.30pm so managed to dish out a simple dinner and tak malas*senyum*


I defrost the prawns and soaked the bee hoon and fried them ala my style lah - simple only.
Just add sliced cabbage and carrots and prawns.
Even managed to bring some to work and shared with the girls.



Yesterday bought 3 boxes of these Sharon persimmons ... $4.20 for a box of 6 on offer otherwise selling at $5.20.
Beautiful,sweet and cruncy just the right texture for a good bite ........


Today for dinner I tried doing the ayam serai again.Cam mana maklang pass tak kali ni?I chopped to small pieces and make sure the serai kering.The last try habis juga I rata and sucked the serai ... yummylivious.

This whole chicken will last till tomorrow's lunch unless cat cat want some will send thru FEDEX.....Cath dengar tak?


There's a big celebrations at the community club with the mayor of my area and MP's coming for the National Day..Singapore 42 birthday.Loud noise with music and lion dance,kompang and the indian drums playing .... noise poluttion and its just across the road.


I took the picture from my balcony on the 7th floor.

After I took this picture .... hujan selebat lebat nya.




Whole of last week was for the 7th month chinese celebrations with getai lasting till late at night ... mmm my house have lots of activities opposite.I am waiting for the pasar malam to appear so I can browse around and buy dinner on my way home.



Have a nice weekend everyone.



till my next entry.................

Labels:

14 Comments:

Blogger silversarina said...

wah.. weekend yang 'RAJIN'..hehehe.

Sedapnya bihun udang tu dan ayam serai.. tak pelah kasi chance kat cath sebab I dah nak balik tak sempat dah nak pos, kalau guna Fedex kena tax banyak kat sini.. :P

selamat berhomework !!

8:03 PM  
Blogger Kak Elle said...

Rina...

hehe....bagi can kat cath eh?my sis ajak gi syarahan I told her homewk satu meja....hehe
Rina first time I tengok my father tambah nasi lagi sedap agak nya ayam serai tu...hari tu buat dia takde...alhamdulillah...selalu nya dia small eater..happy I tengok dia makan tadi.

8:12 PM  
Blogger ween said...

hi kakelle, suddenly i get so hungryyyyyy........ al-fatihah jugak for your arwah mom :)

8:42 PM  
Blogger Kak Elle said...

ween...

TQ...I tak bolih masuk ur blog tukar lagi ke?

8:53 PM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Aduh, seksanya tengok ayam serai yang kak elle masak tu... Seksa lagi bila dapat tengok gambar x dapat nak rasa... *sok sek sok sek*

Tumpang lalu kak elle,
Kak Rina - balik Malaya kang, bila makan ingat-ingat sama Cath ya... Sian Cath sorang2 kat sini makan maggi mee aje. *sok sek sok sek*

11:06 PM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

gi taman serai kat garden cepat bila winter potong semua simpan dlm freezer macam my sis...
kat sana bolih beli serai kat vietnamese shop or oriental shop kan?

11:14 PM  
Blogger silversarina said...

tumpang lalu ye..

cath, tak pe nanti akak pos guna DHL pulak dari malaysia... haaa mesti tak habis makan, kak elle kirim , akak kirim... cheers!!

1:47 PM  
Blogger Kak Elle said...

rina...

wow cath banyak tu makan setahun tak habis kalau maklang dengar nanti dia pun hantar juga guna skynet pulak.....hehe

sian cath gigit jari agak nya:)

hari ni pun masak lagi sekor ayam campurkan ngan balance last nite.

2:10 PM  
Blogger aNIe said...

Seronok kan kak...kalau kita masak orang makan bertambah...rasa hilang segala penat lelah...

8:40 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

betul tu selalu nya he eats very little but bila tengok smlm bertambah ni antara sedap atau lapar ....hahaha

10:09 PM  
Blogger Unknown said...

Salam Kak Elle...
Bihun tu buat OD rasa cam nak terkam je kat monitor pc nih. Sabar je aku. Bubuh gambar tapi tak bubuh resepi. Terkulat-kulat teman dibuatnya... he he he. Gambar kat bawah tu, gambar Kak Elle kat mana ek? Nampak cam building ANZ bank. Kat King's Park, Perth ke? Sebab gambar sungai tu cam Swan River sebelah South Perth.

3:46 AM  
Blogger Kak Elle said...

opah de...

try and visit dapurkakelle.blogspot.com

yes thats in perth been there 3 times and always stayed with my friend Kay at Leeming.
Was reading your previous posts and you mention Victoria Park so I guess you kat Perth juga ye?

7:01 AM  
Blogger Unknown said...

Yummy nye...adeh lapar lak jadinya...opppsss puasa nih...

You are so good with your hands...bab masak2 le especiallynye...blh turunkan ilmu tak?

Al-fatihah utk arwah mak kak Elle.

4:10 PM  
Blogger Kak Elle said...

raden galoh...

Ni dah masa berbuka yok kita makan sama:)practise makes perfect tentang masak memasak ni sis...dulu masa arwah mak ada I tak buat apa2 balik kera semua dah siap and since pemergian nya terpaksa and alhamdulillah jadi perfect in the end.

7:35 PM  

Post a Comment

<< Home