Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Wednesday, June 04, 2008

Mood swing .....





Early this morning at 6am Wati called me to say that atok is not well again and when I went to his room he was sleeping with his legs dangling and in delirium again.Maid don't understand what he wants upon asking he asks for his pants and shirt and want me to put it on his bed"too many people walking in and out he said 'nanti kena curi'...oh oh atok I thought you have been so good the last few days talking normal happenings and now we are back to square one again."







I took his pants and shirt and fold them and put it under his pillow and told its ok now everything is safe he can go back to original position and sleep once more.He thinks he is in hospital keep asking Wati if she found me yet told her maybe I'm upstairs(old ward) and also my sis Ram is there too waiting.





Unfortunately I have to work today as some students are expecting back from field service......I sms my 2 sisters who are here and ask for help if they can come over to keep him company as Wati is unsured should he asks for things thats not familiar to her esp things in history when he has that flashback.





Ram took a halfday and came and stayed till evening and Lina came too but for short while maklum lah today her birthday maybe nak celebrate:)





I hope will be back to his normal self again but its unpredictable whats in his mind!!!










Peek a boo ......

Ready or not here I come ......


Yeah made it ... here I am at last .....

till my next entry .....................

Labels:

19 Comments:

Blogger Sue.Aleen said...

sabar la kak elle...

saya rasa kan... atok tak rasa safe kot.. i mean dia rasa tak comfort dengan keadaan sekeliling dia. kalo nak push dia untuk ingat sangat pun mungkin dia akan rasa stress.

doa adalah senjata ampuh umat Islam.. we're with you kak elle..

7:39 PM  
Blogger Kak Elle said...

sue...

I think he has a lot on his mind tadi my sis suruh dia mengucap he understands terus baca..

7:51 PM  
Blogger Neeza Shahril said...

berat mata memandang, berat lagi bahu memikul..
semoga kak elle dipermudahkan dalam menjaga atok..

8:27 PM  
Blogger Kak Elle said...

neeza ...

only HE knows what we are going thru' baru je kak elle masuk tengok atok tanya nak minum soya milk dia angguk..happy tengok dia sip the straw...takmo makan:(

8:34 PM  
Blogger maklang said...

Doa kami bersama akak...

8:59 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

TQ

10:06 PM  
Blogger zino said...

bersabar la kak elle.. layan atok dengan baik yg semampu kak elle.. kami doakan kesejahteraan atok dan kak elle sekeluarga..

10:10 PM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

kami layan dgn sempurna:)

10:57 PM  
Blogger silversarina said...

Memang ambik masa untuk atok sembuh seperti sediakala sebab masalah ingatan yang kadang2 ingat kadang2 lupa , apapun akak dan adik-beradik sedang buat yang terbaik untuk atok, InsyaAllah bertambah baik hendaknya.

My mom is back staying with me now dan dia lebih kurang macam atok..semoga kita tabah dan sabar .

6:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

kak elle,

bersabarlah kak elle, doa kami untuk atuk.

6:21 AM  
Blogger Kak Elle said...

Rina...

kita yg menjaga lebih faham keadaan kan?semoga DIA selalu disamping kami yg menjaga nya...

7:02 AM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

kami redha... tak senang menjaga atok yg kekadang bila lupa sound very frustrated but we listen to him and showed our smiles:)

7:04 AM  
Blogger Cat Cat said...

It's very hard for you Kak Elle, I'm sure, but be patience ya... It's part of our responsibility to take care of our parents.

11:31 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

its now we should look after our parents..they need us:)

11:40 AM  
Blogger Abang Long said...

Ingatlah balasan nikmat bagi mereka yang sabar, khususnya yang menjaga pesakit. Eh, anak siapa yang comel tu... rasa geram pulakkkkk

4:11 AM  
Blogger zlaa said...

Kak Elle, Alhamdulillah, seems that Kak Elle tabah dan sabar sekali jaga atok. Muga dia sihat selalu.

5:38 AM  
Blogger Kak Elle said...

abang long...

:)

~~~~~~

zlaa....


takde pilihan zlaa atok is with staying with me kena lah jaga dgn tabah & sabar.

6:14 AM  
Blogger kak ilya said...

kak
bersabarlah yer kak.. semoga Atok cepat semboh ..menjaga orang tua ni perlukan banyak kesabaran dan kekuatan kan kak ..
bukannya senang ..
pengalaman melihat ibu saya menjaga arwah nenek saya yang nyanyuk cukup membuatkan saya insaf .. arwah nenek saya macam2 peelnya taoi ibu saya cukup sabar hingga ke akhir hayatnya ...
moga tuhan bersama kita
akak pun jaga kesihatan jugak yer

thanks coz singgah kat blog saya
take care yer kak

12:52 PM  
Blogger Kak Elle said...

kak ilya...

terima kasih atas nasihat ye adik..kami adik beradik mmg menjaga atok dan lagi pun atok tinggal bersama saya so bila kerja maid yg menjaga nya.

2:45 PM  

Post a Comment

<< Home