Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Thursday, July 12, 2007

Sometimes we are out of suggestions of what to eat for lunch.There are days I will bring leftovers,days I live on sandwiches,days I'll buy from old chang kee stall and days we will go down to the food court and buy back to eat in the pantry.

On tuesday both Fiona and myself didn't bring any lunch so we decide to have it at Pizza Hut ...yes the 2 of us aje .....mak cik tu belanja I nak share dia tak bagi .... hehehe ... rezeki.Dia kata I dah selalu belikan dia:) Fiona thanx a lot the lunch treat:)



So we ended having the new cheesy delight meal for 2 .... it has the cheese dip in the centre....ok not bad something different for a change.Due to having the mushroom soup by the time the main course came dah kenyang .... we both had 2 portions each ... betul dah tak bolih masuk lagi so the balance tu we asked them to pack .... haha... sayang nak tinggalkan afterall kan dah bayar.

Normally we will lunch at Pizza Hut when one of us has our birthday treat but since this year we scrap the idea for the reason we've been having new receptionist too often.When its Adah's turn to blanja we will go to Swensen's ..... Adah bila nak belanja lagi?

I love their pastas and baked rice besides their lagsana and mind you these are real rich meal that after lunch I just feel like taking a siesta.

Having italian dishes once a while its ok but too often jelak pulak ...... come to think of it its been ages since I last cook spagetti ... soon maybe:)

There are so many things I want to cook for the weekend.

1. Want to do the cara berlauk .... Qoth dah bagi recipe but belum mencuba lagi.
2. Durian serawa ngan pulut ..... suppose to cook it 2 weeks ago but due to the lunch invitation it was cancelled.
3.Ni 3 days ago bought the pie tee cases bila pulak nak buat feelings nya and eat?
4.Sambal tumis sotong kering tu still in freezer so when to cook the nasi lemak??
5. Crabs in my mind again ..... hahaha

Aiyoyo ..... no time at all and which to do first ..... any suggestions?????

till my next entry...................

Labels:

11 Comments:

Blogger maklang said...

Kak, Kalau buat spaghetti tu antar sini aje. Dhirah dah beberapa minggu mintak maklang buatkan!

9:32 PM  
Blogger UglyButAdorable said...

ooo....itu cheesy diplicious memanglah sedap......and i so love italian food..pasta freak oooo

11:15 PM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Nampak sedap aje cheesy fondue tu... Sup mushroom kat Pizza Hut pun sedap kan..?

2:35 AM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

insya'allah kalau depan rumah mmg hantarkan tapi apa kan daya too far...oregano pun ada apa lagi....haha


UBA....

welcome to the club:)

7:13 AM  
Blogger Kak Elle said...

cat...

finger licking that fondue:)yep the mushroom of the day pun sedap but prefer cream of chicken though!

7:14 AM  
Blogger Eddie Putera said...

ceh..nyesal masuk sini pepagi..tgh lapar nih..ceh ceh

10:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Serawa durian! Gara-gara nampak durian kat sini lah I beli durian 5 biji 2 days ago...sedap giler...tapi cumakan 2 biji je! Betul..tak tipu! And tadi makan sambal tumis sotong kering (pun sikit jer) for lunch...jgn bilang my mother tau!

2:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

oops...typo...cuma makan...bukan
"cumakan"

2:04 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle...lady memang suka makan all those cheessy foods...semalam baru masak spagetti...yummy sedapnya...

Lady nak tunggu kak elle buat pie tee...best lady suka...selalu makan kat The Chicken Rice Shop...

2:22 PM  
Blogger Kak Elle said...

bro jin...

blog ni akan di tukar nama kepada my daily menu soon....hehee


Nora....

bagi I no telephone your mother:)kang nak bilang dia u makan benda tu semua....haha

4:00 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...

nanti bila2 kita berjumpa bolih lah kita makan kat pizza hut ye.

4:01 PM  

Post a Comment

<< Home