Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, June 24, 2007

I didn't do much shopping when I was on holiday but I what I bought and where the $$$ gone to I just can't remember *sengaja tak nak tau*....hehe
We shop when we get the chance and opportunity as we are on the road most time.

Things are not that cheap to buy as when you try to times 2 ...amboi mahal nya? but when you are on holiday we can't think in that way or we end up buying nothing at all.Mineral water in general is expensive 2 euros per bottle and thats S$4 and malaysia will be RM$8 .... mahal kan?but we need to drink so thats where the $$ gone too in a way too.Food are just as expensive I had rice and a piece of grilled fish with potatoes for 12 euros and thats S$24....wow! tapi nak makan kan?

I bought lots of tees for nephews and nieces and personally I only got disney tees for myself.
The last minute in London I went down to Peacocks down the road from the hotel for a half an hour shopping as we have to leave the hotel at 10 am for the airport and I managed to grabbed a few items there and my gosh they carry my size unfortunately not enough time otherwise I could have bought the whole shop!!.....haha

Here are some of the stuff I bought and gifts from my sister and bro in law......thank you.
Most of the purchases were given out so no pictures.




After 3 weeks I finally did the marketing today and I bought siput sedut to cook besides cooking lontong.The other day we celebrated father's day at Hajjah Maimunah Restaurant .. this place is famous for their traditional cooking and Kam ordered 2 bowls of the lemak cili siput sedut and I rasa tak puas mlm tu and moreover you can't really sucked it so much considering being in a restaurant.So today I had the whole lot of them for myself as the sisters don't eat them:)I also learn to eat them lately..dulu geli juga:)

My freezer is now back to its full bream again with fish,chicken,meat,prawns,sotong and frozen karipap.Its back to cooking again after a good holiday too.

Life must go on ........

till my next entry........

Labels:

18 Comments:

Blogger silversarina said...

Geram kat handbags tu semua, warnanya sungguh menawan.

Siput sedut, salah satu my favourite , kakak I kat KL mesti masak siput tu kalau tau I nak datang KL, memang sedap...sedut jangan tak sedut :)

12:00 AM  
Blogger Mama Sarah said...

siput sedut masak lemak cili api... yum! (teringat mengidamkan ni masa mengandungkan Amar!)

Kak Elle, baiknya hati belikan souvenirs utk sanak saudara instead of yourself.

5:22 AM  
Blogger Kak Elle said...

Rina....

nanti kalau ada rezeki kita berjumpa kita lawan sedut eh?....hehehe


mamasarah....

hampa anak2 sedara kalau balik holiday takde buah tangan for them.Not only the children mak bapak pun kena belikan and my sister Lina yg tak dpt bersama holiday I also bought for her a Longchamp bag being her birthday on 4th June.Chocolates jgn cakap each family mmg bagi choclates tu semua....the reason why I bought another bag in Paris....hahaha
So since 3 of us went(3 sisters)so budak2 dapat bahgian kali ni....

6:04 AM  
Blogger Kak Elle said...

Rina....

Lupa nak bagi tau the Furla bags in Sg is S$500/- more .The wallet itself is selling at S$420/- mak oi mmg tak terbeli lah ... over there both for 350euros....TQ Aini & Kam.

Longchamp about S$100/- more in singapore....actually I wanted another one but .....

6:09 AM  
Blogger Eddie Putera said...

ahhhhh,,,yes siput sedut..Jin suka..Siput masak lemak kuning..yummies

9:30 AM  
Blogger NJ@Goboklama said...

qisst pun suka siput sedut,nyam2! walaupun ada org.kata it's a disgusting dish ever existed,tak pedulik ah!!

9:57 AM  
Blogger maklang said...

the longchamp bags and the potholders memang cantek..

siput sedut tu memang feberet kat rumah maklang.

kalau goreng with oyster sauce, cili sauce, tomatao sauce, serai, bawang putih, bawang merah, gula and garam....sedap tak terhingga..

sampai melecet bibir dok menyedut!

10:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

adoi.. meleleh air liur baca pasal siput sedut.Sebab puasa lagilah meleleh.

Dulu tak pernah makan,tengok pun geli.Bila my brother kawin dengan orang NS,kakak ipar mengajar makan. Mas mula tengok siputtu dok bergeak-gerak..Geli wei..

Sekarangni,makanlah jugak tapi saya sorang ajelah, dek kerana the other half ada gout.Bebudak tak makan, geli kata mereka.

12:44 PM  
Blogger Mulan said...

wallaaa.. syok tau dapat souvenir. tak kira la apa pun, tapi memang best lah..!!! those yg tak dapat join the trip tu sure rasa seronok dapat souvenirs tu kak elle..

siput sedut..!!!! yey yey.. balik nanti nak makan tu jugak..!!

4:41 PM  
Blogger Kak Elle said...

bro jin...


u pun minat siput sedut eh?


qisst...

welcome to the siput sedut club...hehe...the more the merrier:)

7:23 PM  
Blogger Kak Elle said...

mak lang...

agak2 bila nak masak itew siput eh?hantar ler semankok nanti to me:)

minat ngan Longchamp juga ke?the peach one is 100euros and the black 80euros and at sg lagi mahal.


easylady...

nanti kita suruh maklang masak kita makan sama ok:)

7:26 PM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

kalau u dtg cepat to sg mungkin ada magnet lagi kalau lambat tak bolih promise tu...haha

nanti balik sedu itew siput puas2 ok?

7:27 PM  
Blogger Ajzie said...

Banyak nya beli belah.. seronok tgk.

9:25 PM  
Blogger Kak Elle said...

ajzie...

ada lagi yg tak di masukkan....*malu*

9:35 PM  
Blogger maklang said...

hai...kesian I..bab masak je...I yang kena...easylady tu terror masak oi...sebab terror masak lah tu the other half kena gout!

tumpang lalu kak elle:

Puan Izzy ni dah sihat ke belum?

10:20 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...
puan izzy sakit ye?
speedy recovery to you:)

10:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kak Elle,

I ni tengah menggeram nak makan siput sedut tapi mak tak kasi makan dulu sebab masih tengah healing. Lagipun ada orang pesan jgn makan seafood dulu....wah..ngiler!

10:53 AM  
Blogger Kak Elle said...

nora....

kalau u sendiri tak pantang apa lagi bedal aje lah...yok kita pergi hajjah maimunah....hehehe

6:22 PM  

Post a Comment

<< Home