Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Tuesday, May 01, 2007

Today I try doing something new with eggs ... I saw my colleague Fiona eating this one day at lunch and first time I'm seeing this dish.She bought it from the chinese stall and she told me how they cook it.

I try to improvise it by garnishing it with minced beef and chili with spring onion and fried shallots.

Since it has to be steamed I am going to call this dish

TELUR KUKUS BERLAUK .




The texture is very smooth just like silk tofu and taste yummylicious too.
Recipe available at kakelle's kitchen.

Update.
Wednesday 2nd May @ 7am.



Ni baru masak untuk di bawa ke clinic untuk makan bersama Fiona and Adah.Kali ni guna 4 biji telur and alhamdulillah nampak cantik juga tapi rasa belum tau lagi!!

Maklang,Simah and Faizah good idea for breakfast eh?....haha

till my next entry........







Labels:

23 Comments:

Blogger maklang said...

Wah...resepi baru eh...nanti boleh buat ni...untuk breakfast ,lunch or dinner. So, how is your labor day?

12:06 AM  
Blogger simah said...

wah..nampak telur ni pun sedap ja...will try this for breakfast...:0)

referring to ur previous entry (terlepas lak)...i agree with u that..

"we should cherish our friendship where ever and whenever we can:)
To give and to receive doesn't mean it has to be big and expensive most important its the thought that counts.No matter how small or cheap never compare be thankful always!!"

kat sini orang sambut labourday dengan protest tengah jalan..sampaikan halil n his brother on the way pergi kerja terus changed their minds n terus balik rumah.. the traffic was horrifying...that is one of the main reasons why dia kena pi kerja tomorrow (on wednesday).. thus creating a problem with the rudi meeting thing...

2:49 AM  
Blogger Faizah said...

beshnye ada resepi baru..pas ni nak cuba lah..

3:37 AM  
Blogger D said...

burp!* sorry! Alhamdulillah.. kalau lapar, datang sini je la!

7:05 AM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

senang nak buat...pagi ni I buat lagi untuk bawa ke clinic maklum dah minta cara memasak dr Fiona kena lah tunjuk hasil nya kan?

Dhirah kata dia boring smlm minta aunty website for download movie and I gave her the korean and japanese asal I pun kekadang suka tengok cerita from these 2 countries:)

Simah...

berdebar hati tak nak jumpa my nephew tu?Hope Halil feel better today jadi semua dapt berjumpa Rudi.

Betul tak apa yg I say in past entry?Its the thought that count!!
Enjoy ur asam2 nanti:)

7:13 AM  
Blogger Kak Elle said...

Faizah...

Actually smlm I just ate the eggs like that macam kuih pulak...haha


d....

alhamdulillah.... tengok gambar bolih kenyang kan?

7:14 AM  
Blogger Mulan said...

walllaaaa... boleh buat lunch pack utk budak2 ni.. coz can dump everything inside.. tq tq kak elle...

9:23 AM  
Blogger Helena said...

looks delicious.....

12:05 PM  
Blogger silversarina said...

wah cantik jadinya bila dikukus, macam puding pun ada.... nyum, nyum.

1:37 PM  
Blogger Unknown said...

nampak sedap...tapi yus berkenan pulak tgk pinggan sunflower kak elle tu...:D

2:00 PM  
Blogger Mama Sarah said...

Tak sabar nak cuba! must remember to get some minced meat.

instead of water, i might use susu.

5:09 PM  
Blogger Kak Teh said...

kak elle, nampak macam omelette jugak kan? rasa macam mana?

6:59 PM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...
bagus tu kalau the children don't mind ... actually its quite filling.


helena...

not only looks it taste delicious too.....haha

8:28 PM  
Blogger Kak Elle said...

Rina...

thats why I say its like kuih talam lauk:)


yus...

you berkenan kat plate dia pulak...its correlle sunflower dinner set.

8:31 PM  
Blogger Kak Elle said...

mama sarah...

yes try with milk and let me know how it turns up ok?


kak teh...

better than omelette..how to describe the taste eh...kena buat sendiri lah nampak nya.

8:33 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle...mesti nak cuba ni...nampak sedap...thanks kak elle...kerana menamba koleksi resepi lady...eeeheee

10:06 PM  
Blogger Kak Elle said...

kak lady...

cuba tau senang nak buat tu...macam tofu texture dia halus sekali....

10:17 PM  
Blogger Ajzie said...

Pagi td Aj pergi beli minced meat..so esok baru nak cuba buat...yummy.. tak sabar....

11:03 PM  
Blogger Kak Elle said...

ajzie...

orite!!nanti bilang kak elle ye how it turns up.

6:10 AM  
Blogger ~ GAB ~ said...

Yumm...yumm...

I try to catch up as many blogs as possible today after quite some time I have been a bad acquaintance of yours Kak Elle.

Read all of them I shall say....

Have a good day Kak Elle... Next stop will be Manal... hehe

11:37 AM  
Blogger Sya said...

wah sedapnya kak elle...... sya baru balik dr coti ni masuk2 blog kak elle ada makanan ni.. mesti cuba ni

3:44 PM  
Blogger Sya said...

kak elle kat muka depan ni tak de link ke dapur kak elle ke?

3:47 PM  
Blogger Kak Elle said...

~gab~...

welcome back I know u r busy so don't worry abt the visiting bila dah senang dtg lah selalu ok?


sya...

the link to dapur kak elle kan ada kat Recipe on the left tu below my contacts...

7:09 PM  

Post a Comment

<< Home