Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Saturday, February 24, 2007

As mentioned in my last entry bags will be my next topic so here are some of my bags :) I know you gonna ask when do I have the time to carry them?I sendiri pun tak tau apa nak jawab kalau ini lah yang di katakan weird agak nya I qualify eh bro Gab?

Ada bag yg di beli oleh adik kesayangan Maria and Aini.Selalu nya bila Maria balik bercuti dia akan belikan kami bag jenama from the states dan dia ni akan tunggu bila ada sales hingga 50-70% less jadi memang berbaloi.

When I was younger I used to buy branded bags but soon realised that the bags will be in storage after one use so now wiser lah sikit only buy if necessary.
Penat mengeluarkan nya tadi untuk mengambil gambar and sampai sini sahja lah yg lain2 tak payah ok?



This is my favorite bag red in colour from Maria 3 yrs ago ku heret kesana sini ... its from Nine West a soft leather and has open compartment that I like.As I mentioned in my tag of 6 weird things this is one of them when I like something I will use it till it goes to bits and sooner or later this bag is going to give way.
Mulan this is from Vietnam my sis Aini bought it for me when she went for meeting about 5 yrs ago.
Anne Klien I bought from Robinson during one of their sales yrs ago baru pakai sekali aje.
Liz Calirborne from Maria and my fav too as its very soft and has long sling which I can sling across my chest good for holiday....takut kena copet.
From Carlo Rino I bought without thinking.


Aini bought these 2 LongChamp bags during her meetings in France on 2 occassions.The pink one she bought last year and the blue about 4 yrs ago which is good as you can fold it smaller to use for shopping.
I found this box while taking out the bags just now and I can't remember I bought it.Its a set of wallet and Bonia watch and it must be in the cupboard for yrs and I am happy to give it away.Sya nak tak I can keep it for you but I think I need to change the watch battery first.The wallet still in its tissue paper wrap.






My DKNY I bought for raya 5 yrs ago and its so soft and brown in colour.

From Picard.

Pierre Cardin

Guess bought it for last raya during Tangs sale at 20% less.
Satchi bought about 10 yrs ago.
My weekend bags small and neat just nice for a wallet and mobile.
Maria got this for me on her last trip back and its from Liz Clairborne the initial L is for me.

Another weekend bag.





Guy Larouche with matching wallet.

From Jane Shilton collections top and bottom.

Picard my holiday bag,the brown to carry on board where you dump your passport,camera and wallets.The black when you do sight seeing and sling it across your chest again takut kena copet.


The bags above(coach,fendi and prada) given to me by my bro in law Saat bought in Shanghai during his work related trip to China.Very cheap for this grade A(as good as the ori)only S$25/-each.
Latest addition from sis Aini - she was in HK for meeting last week before going to KL and gave it to me when we were in KL last weekend .Entah bila nak pakai lagi.


Some of the wallets thats still around.




Coin purses the black zipper contains malaysian coins,the blue aussie and new zealand coins and 2 beige ones singapore coins.


Ok these are some of the bags and wallets thats in my possesion and there are more some where.Wait till you see my hand luggage/cabin bags which I am not going to show.

Its crazy rite to think that I own so much bags and stuff.I also have shoulder bags which is all up in the wardrobe.Crazyyyyyyyyyyy huh?


Are you as crazy as me to have so much bags?I guess mamasarah gonna ask where do I keep them?haha....dalam almari lah mamasarah sampai baju2 kena move to next room.

And maklang since you ask ni gambar2 bag tu semua.



till my next entry..............

Labels:

31 Comments:

Anonymous Anonymous said...

amboi mak aiiiiii banyaknya bag kak elle nih.. i notice u like red?

7:16 AM  
Blogger Kak Elle said...

simah...
red very eye catching but not really I beli if I like the texture and it must be soft and comfy.

7:28 AM  
Blogger silversarina said...

kak elle,

Wow !!! wow !!!
I minat sangat handbags....takleh challenge you, banyak style/ brands/size .Kalau you suka merah, I suka hitam, beli je hitam, beli lagi hitam...dah berkenan nak buat camne...

Sya aje ke, nak jugakkkk...:P

1:49 PM  
Blogger Kak Elle said...

LJ....
its a coincidence too many red but yang suka cuma satu aje yg lain tu hybernate in the cupboard nanti satu hari nak buat jumble sale.....haha...black pun suka jugak bolih pakai with all sorts of baju kan?

3:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

kalau u nak buat jumble sale i nak beli satu..after looking at ur handbags i have just realised tht i dont own one! i only have one sling bag n that one big bag i use to carry the kids' sippers n spare clothing everywhere i go hahahah..

4:02 PM  
Blogger Kak Elle said...

simah....btw the red Guy Larouche dah reserve for someone.

5:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kak Elle :

If I have as many bags and wallets as you do - sah lah the Brood and I will end up basuh pinggan kat restoran cos I wouldn't be able to remember where I keep my cash ! Or which bag/wallet I used last !

Hari tu punya kes pun baru 2 handbag tu.

:-)

10:33 PM  
Blogger Kak Elle said...

MA...
hehe....u r rite!Last weekend when I was in KL I change from working bag to holiday bag and didn't realise lipstick tertinggal terpaksa pinjam my sis punya:)wallets I don't change so selamat kot.To tell the truth most of the bags been in the cupboard for ages.

10:40 PM  
Blogger Ajzie said...

yea lah banyak nya... banyak sangat.. Bila masa Kak Elle tukar2 pakai nih..

Pas nih ada collection apa? Parfum ada tak? Saya suka..

10:43 PM  
Blogger Kak Elle said...

ajzie...
bag yg banyak tak pakai lansung..cuma 2-3 aje yg selalu di gunakan.Tu I kata I nak buat jumble sale nanti....hehe.Sooner or later pun nanti I'll give away.
Perfume??? ada.... tu minat... I mesti put a dash after shower walaupun nak tido dah habit.

10:49 PM  
Blogger aNIe said...

Larrr....kak elle...banyakkkkkkkkk nyerrrrrrr....penat jari scroll down the page...masih ade lagik...hehehe...

Tapi suka all the collection especially yang warna merah2 tu & biru...

10:58 PM  
Blogger Kak Elle said...

kak lady...
kita macam suka warna yg sama eh?ni baru 65% ...25%dah pun di bagi2..tinggal 10% yg belum di pamirkan..tapi tak payah lah nanti org kata I nak show off pulak kan.Ada yg you berkenan bagi tau jgn malu2..nanti I tulis wasiat senang sikit....hahaha

11:15 PM  
Blogger Mulan said...

betol simah ooii.. ingat tadi kak elle nak lelong bag. dah nak cop mana yg berkenan. kak elle, bila masa pakai tu? cewah, yg tanya ni pun beg berlambak (takde berande la) tp pakai yg sama je..

tapi syok kan kak elle, bila boring2, buat2 la kemas wardrobe.. pastu keluar la cite nostalgia setiap bag2 tu..

handbag saya adalah teman sejati saya. ya la kan, dok ikut mana kita pi.

11:35 PM  
Blogger Kak Elle said...

mulan....
walaupun banyak tapi yg di sukai tu lah di pakai hari2...kekadang bila bershopping tu mata nampak aje bag so apa lagi ehem...faham2 ler:)

11:45 PM  
Blogger Kak Teh said...

kak teh pun banyak bag - carrier bags - dari Tesco, dari Asda, M&S, dari Sainsbury - hehe berjenama jugak, kan? But seriosuly when i bring my bag home, mesti kena booked...and I come come with my things in carrier bags.

3:11 AM  
Blogger Mama Sarah said...

Waaaaahhhh... macam masuk kedai bag pulak. macam-macam jenama terkenal pulak tu.

hehehe, tepat sangkaan kak Elle, saya dok bayangkan kat mana disimpan bag-bag ni semua??? Tak berdebu pulak tu. Saya ada a few bags pun, sang suami dah bising "bila nak pakai"

apa lagi bila cakap nak beli yang baru :O

3:40 AM  
Blogger Kak Elle said...

kak teh...
kalau ada tempat nak pulang mmg I bawak and bagi2 kan tapi sayang seribu kali sayang takdo.My sis yg kat sini ada feberet masing2 yg lagi kencang dari my collections.My friend Jawiah kawan mengngaji dulu masa kanak2 bila dia balik s'pore(kawin org malaysia) I normally bagi kat anak2 dia and my shoes also beli tapi tak pakai and rezeki mereka sama size termasuk juga baju2 yg baru ada yg belum di pakai lagi.

mamasarah...

haha question terjawab sebelum bertanya kan?tu lah nak kena jaga supaya bag2 kulit ni tak mouldy.
One good thing kita bekerja ni nak beli pakai duit sendiri:)

5:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kak Elle, your bag collections ni sunggun menarik. I quite tertarik kat the Coach bags tu. Semalam baru sound kat hubby nak beli a new Bonia bag to match the sandal yang I beli kat KL tu. Anyway kat SG almost everywhere ada post CNY sale, itu yang tak boleh tahan kan!

7:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

K.Elle, jom pergi Bandung, tambah bag collection lagi. Hehe.

7:59 AM  
Blogger Kak Elle said...

nora...
oops baru perasan coach bags in wrong slot dah betulkan...its not ori tak mampu nak beli:)ask hubby for anniversary present lah with Bonia bag tu.Not feeling well today....sakit nak besar kot...hehe

Adah...

jom bila?....tapi tak nak gucci or LV banyak imitation in the market now.

8:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

jom pi bandung mac ni...

kak, komen yang dhirah masuk smlm tak publish, apasal entah..

HAPPY BIRTHDAY!!! Moga2 panjang umur dan murah razeki...

8:35 AM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...
birthday esok bukan hari ni but thank you and also for the call last nite.Pagi ni bangun badan tak sehat pulak demam and rasa pening dah call in not coming to work.School holiday malaysia bila eh?

8:38 AM  
Blogger NJ@Goboklama said...

Msia's coming school holiday is on 10th-18th March 2007 (jawabkan utk maklang)

Amboi,jelesnya saya dgn.koleksi kak elle! Saya pun takde koleksi sebanyak tu,inikan pula branded items. I'm a very simple & practical woman. So, I will grab the one that caught my eye 1st & quickly pay b4 I can change my mind,hi..hi..

12:11 PM  
Blogger AuntyN said...

Kak Elle : Mak oii!!! Banyak nya beg. Saya pakai handbag 1 saja sampai lusuh sena beli baru. Tak ada collection. Beli baru yg lama dah kena buang hehehe.

1:31 PM  
Blogger Sya said...

Ya Allah kak elle banyaknya simpanan beg, since sya ada handbag sampai skrg rasanya tak sebanyak yg kak elle simpan, sebab sya jenis akan pakai hingga ianya patut dibuang.

Pasal mende tu.. "blushing".. kecik tapak tangan .. menara KLCC sya tadahkan... he he he

2:30 PM  
Blogger Kak Elle said...

qissst...
thanx for info on school hols..1/3 tu di hadiah from sisters...1/3 beli masa sales and 1/3 tu emergency...hehe

AN...
nak buang sayang masih baik kalau pakai cuma 2-3 aje...banyak sangat nak rotate:)

sya...
ok will keep for you..

2:39 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...
msg dhirah tak masuk kot...

2:41 PM  
Blogger pekan said...

kak elle. happy besday.. semoga panjang umur & dimurahkan rezeki..
sok ader 2 days telemktg training, so khamis baru masuk opis..

byk nyer collection.. sy mampu tgk jer la..
mmg tak termampu nak membeli jenama2 tue..
sy pun jenis pakai selagi boleh.. hihihi..

4:08 PM  
Blogger Kak Elle said...

pisces...
TQ for the wishes.
Today pun tak sihat nak turun tengok doc pun tak larat so kena lah amek cuti sendiri.Ptg ni alhamdulillah kepala dah tak pusing.

4:51 PM  
Blogger ~ GAB ~ said...

WOWWWWWWW! Banyak nya....

What can I say Kak Elle when you are liking it. Happy Bag's Day!

1:16 PM  
Blogger Kak Elle said...

~gab~...
haha....what u see is half of collections.

1:44 PM  

Post a Comment

<< Home