Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Saturday, February 10, 2007



This is what I had for lunch on thursday....my leftovers from
wednesday dinner.For 2 days running I had KFC leftovers (chicken sandwiches).Wednesday evening reached home at 6.30pm so I had enough time to dish something up and thats what I cooked that night....ikan merah masak sambal and kobis goreng.
It doesn't take long after defrosting the fish cutlets and I had my showers and whats necessary to be done my dinner was ready in 40 minutes.We couldn't finish all 6 pices of fish so I brought a piece to work for lunch and the rest we had it for dinner the next day.Its nice to have leftovers sometimes so I don't have to think of what to buy for lunch.







The above pictures are pictures of the coffee mugs that maklang kirim 2 weeks ago.The dinner set dah beli that week and when I told her that the mugs and cups are 20% discount and on top of that I have another 10% off for being Tangs member.She pun interested and thats why she has been busy menyulam nak cari kelebihan........hahaha..... so today after work off I go to get them for her.Maklang dinner yg putih masih ada and tomorrow last day...........but I think with motifs lagi cantik.
Sorry dinner set tak bolih tunjuk masih dlm kotak belum buka lagi nak kena orang ampunya membuka nya di Kerteh.

I also went to Marks&Spencer and they are having sales up to 70%off and managed to get 2 tees from $49/- to $25/- memang nak beli lagi tapi tangan dah tak terbawak.

HAVE A NICE WEEKEND:)

till my next entry..............

Labels:

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tq kak....tak sabar nak tengok yang lain.

9:59 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...
sabar dek oi...lagi seminggu aje...banyak yg kehabisan bila I ask for the mugs 8 pieces the girl belum tau cukup tak and alhamdulillah ada lasi 4 biji tapi sape pulak nak beli yg 4 tu eh?The casserol tak ada offer yg kecik $35/- mahal lah tunggu sale nanti bolih beli.

10:51 PM  
Blogger Mama Sarah said...

amboi2... jauh nya shopping. tadi i pergi jalan2 town. Geram sangat nak beli pinggan. Sale at £1 per dinner plate. teringat sampai sekarang..

1:49 AM  
Blogger Kak Elle said...

mamasarah...
actually maklang ada tanya pasal corelle set last time when ever ada sales kebetulan Tangs advertised dinner set from $169 to $125 only without cups and since seperate items ada such good offer why not?
You should get those plates since its cheap.

5:09 AM  
Blogger aNIe said...

Kak elle...lady ni memang suka kalau beli pinggan mangkuk ni...tapi dlm almari tu ade lagi 1 set yang masih belum guna...kat Melaka pun masih ade..so rasanya tak payah lah beli...kalau untuk jamuan dah cukup dah...hehehe

Tapi one day nak jugak dptkan Corelle tu...suka sgt pingan mangkuknya...ringan tapi tahan.

Tak sabar nak jumpa kak elle

1:45 PM  
Blogger Kak Elle said...

kaklady...
lagi berapa hari eh?sun...mon..tues..wed..thurs..fri..eh and saturday I'll be sleeping in KL.....hehe
betul tu corelle mmg ringan I ada 2 set tapi hari2 pakai yg budak2 punya senang nak cuci dan kalau jatuh tak pecah....haha

2:33 PM  
Blogger simah said...

wah bertuahnya mak lang :0)

orang turki cakap.. *gule gule kullan*.. (something like bye bye pakai benda baru)

shopping jgn tak shopping..gamaknya sebab nak valentine's day kot semua tempat even kat sini semua sale :0)

5:16 PM  
Blogger Kak Elle said...

SIMAH...
U dah balik winduuuuuuuuuu

6:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

K.Elle, ambik gambar banyak2 di KL nanti & jangan lupa bawak spare battery tau!

7:37 PM  
Blogger Kak Elle said...

adah..
hp ada bolih jadi backup...hehe

8:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kak Elle...wah cantiknya mugs corelle tu..the offer still on? Rasanya sempat tak nak grab harini? I cuti 1/2 hari - So boleh lah pergi Tangs..he..he..

Mak Lang, wah minat kita serupa ye. I pun kumpul Corelle dinner sets, casseroles, Visions pots.

7:26 AM  
Blogger Kak Elle said...

nora...
sorry tak perasan u left msg...so berapa set dah beli?

7:31 AM  

Post a Comment

<< Home