Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Wednesday, November 08, 2006

Yes I am home alone for the next 1 week , my dad's gone to Jakarta to meet up with old friends or issit cewek2 ...... haha

Home alone gives me the freedommmm yeah!!I get to hold the remote control and change channels as I wish otherwise its him controlling it from CNN,BBC & SPORTS CHANNEL except for monday night he somehow got hooked to Hikmah.Poor me have no chance to watch my favourite movies on cables as my tv in the room only caters local and malaysian channels only...but once again how often to I watch tv??most time I am online when I am home surfing and reading and blog hopping so can't complain rite?

Food will be easy cooking for me as I will be eating alone too apa lagi maggi mee lah...or maybe junk food from the fast food chains.Come to think of it I have stock enough of those instant rempah2 I bought last week.Last saturday I bought ready to eat satay cukup dgn sambal satay for $4/- per pack and its not bad and I will buy some more this sunday when I go down to the market.Here are some pictures of those ready instant rempah and mind you it tastes so nice and I thank these wonderful people for inventing them.What to do for busy working people like us mana ada time nak buat rempah2 so instant rempah comes to the rescue except for my adik kat Kerteh tu dia rajin buat rempah sendiri...betul tak mak lang?

I had friends over couple of months ago and I made mee rebus(kuah instant)and they loved it thinking I did the rempah myself which I used too.These group of friends are all guys whom I stayed with when I went to New Zealand twice as they had to stay there to qualify for a PR status and I did the cooking when I was there and come to think of it wherever I go I seemd to be doing the cooking .... hehehe....to Sya if you reading this nanti I dtg KL will cook for you the sambal jawa:)

mee bandung mee hong kong

I will upload more pictures in my next entry....time to go to work.

till my next entry.....................................

13 Comments:

Blogger Sya said...

Kak Elle... sya baca ni.. emmmuuaahhhh sayang sungguh kat kak elle. He he he lom dpt sambal sayang sungguh.. kalau dah makan sambal..."kasih sungguh" .. kalau sambal sedap "wow cintaaaa sungguh" kat kak elle

1:01 PM  
Blogger maklang said...

Kak...

Rempah instant mee bandung yang mak jual sedaaaaaaaaaap kak...

Maklang ni masak sempoi2 je...manalah ada rajin mau bikin itu rempah.

Bahaya tu Sya dah jatuh cinta tu kak, kang memang kena masak setiap hari kalau ke KL, tak sempat nak ronda2...(Sya...maklang gurau aje...ampun....puanku)

5:37 PM  
Blogger Kak Elle said...

sya:....haha cinta ngan org nya ke masakan nya? insya'allah akan ke KL one day.

mak lang:....wan ada buat rempah mee bandung ke?apa jenama nya?nanti I cari and beli.Ala Sya tu cinta ngan masakan aje tapi kalau sayang adik akak ok kan?

7:34 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle...nak masakkan sya aje ke...weiii...jeles ni...heheh...

Lady ni pun kadang pakai rempah pekat yang siap tu...hari tu buat soto guna rempah peket....sedapnya...cuma lady improvise sikit...hehehe...

Kalau nak tau lady ni peminat mee segera perencah tomyam & asam laksa...

8:07 PM  
Blogger Kak Elle said...

kak lady:.... jgn jeles lah nanti kita makan sesama ok? kalau dah masakan Sya tu makna nya untuk kakak die juga.True rempah segera kita kena improvise bubuh ini dan itu sikit ikut tekak kita.Nampak selera sama I pun suka tomyam and asam laksa ...bolih lah tinggal serumah tak gaduh pasal perencah.

8:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

K.Elle, kalau cuba mee bandung instant, kena kasi orang Bandar Maharani ni rasa. Nak tenguk original tak. Kalau pasal rasa2 & makan2 ni, can count on my taste-buds, tapi kalau pasal masak2, you tau ajelah. Hehehe.

9:46 PM  
Blogger simah said...

dok cuti ni akak tak plan nak pi shopping ka?

10:25 PM  
Blogger Kak Elle said...

adah:....ok set nanti bila masak mee bandung I call you (expert makan ooops rasa)..ade pernak makan kat larkin food court ...horrible takde isi.

simah:...everyday akak shopping maklum lah clinic kat shopping complex on medical floor.

10:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kak Elle, you dah cuba rempah instant Laksa from Thai Sing? Sedap you! Kak Teh was the first one who promote this in rantauan.com, dari UK ke USA, France, Australia..semuanya dah cuba try..

My mum's cousin from Batu Pahat pun jual self made rempah instant Mee Soto & Mee Bandung and ehem...I dah jual banyak kat office...he..he..

7:41 AM  
Blogger Kak Elle said...

nora:....
ye kah? what brand nak jual kat I tak?ada discount tak?hehehe.....thai sing yes I dah cuba I think.

7:44 AM  
Blogger Lollies said...

mee bandung muar ke?

senangkan ada rencah-rencah tu. orang datang senang kerja

7:57 PM  
Blogger Kak Elle said...

lollies:.... you orag bandar maharani ke? ntah ye I beli aje tak tau muar punya or not....true its very convenient when you have these instant stuff for emergency...

8:02 PM  
Blogger Norabella said...

Kak Elle, Nak beli ke? I can always bagi you a packet first for sample dulu.

7:40 AM  

Post a Comment

<< Home