Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, May 06, 2007

Di pagi hari ahad ni cerita tentang cinta sms?? bukan cuma lagu sungguh menarik bila first time I mendengar nya...tempoh zapin yg menarik dan usik mengusik.

Ada juga I dapat sms tersalah number few times ..... jawab juga ..... sorry wrong number!!!!

1st......'honey sorry abt last nite can we meet for dinner @.......'
huh I jawab"its ok but I'm on my way home now!! btw do I know you?.......hahaha

2nd.....'I've asked ...... to pay you 2K monthly'
my answer"TQ I think u got wrong number".....

3rd.....I'll be late meet you at Restaurant ......
and my answer.....ni yg nakal.."aiyo I thought we eating at mom's place?"

and few more ......... and I am sure some of you also have experienced receieving wrong sms!

Anyway lets enjoy the song on this sunday morning till I update again later.










update @12 noon
Jenganan for lunch.

Today too lazy to go down to the market since I've bought few stuff from the supermart yesterday and afterall still have some chicken,meat and seafood in the freezer.

The jenganan sauce is instant just add water and asam juice so thats why ler eager to do it for lunch.




Fried macroni for the children,the colour look pedas actually its the tomato ketchup trick. ... the prawns was too large so I cut them into half....hahaha

Its a lovely sunny day today and I think every mothers in the neighbourhood are happy to have their laundries out flying just like me:)

I took my camera out and decide to take some shots from my 7th floor unit .... well I don't have good camera like mama sarah or ajzie but this digi cam has been my good buddy for my shots so far betul tak mulan?

Here's a bird eye view of my neighbourhood..............a nice area with all ammenities within reach.



till my next entry..........

Labels:

17 Comments:

Blogger Unknown said...

kak elle, baru first time yus dengar lagu ni..hihi

yus tak pernah lagi terima wrong sms, tapi kalau wrong call tu selalu..

8:39 AM  
Blogger Kak Elle said...

yus...

overhere sms ni favourite individuals call cost money unless incoming calls....most service provider gives 1000 free sms

10:37 AM  
Blogger UglyButAdorable said...

slurp...sedapnyerrr...

12:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

oooo nakal jugak kak elle ni...:0)

got the email... wahhhhhhhhhh cantiknyaaaaaaa minah tu akak!!burung merpati 2 sejoli :0) sorang cantik..sorang comel...(nanti saya balas email yea... tengkuk saya sakittt sekarang)

ur living area looks very organised n pleasant to live in....:0)

3:38 PM  
Blogger Kak Elle said...

UBA...

instant sauce only but the taste oolala....sedap:)

simah...

sama cantik sama padan kan?
take a muscle relaxtan for your neck or kalau minyak gosok ler.

my neighbour ok ok but no shopping nearest by train to causeway poiny abt 20 minutes....yg small mall tu ada juga 10 minutes away.

tak jadi buat jelly....semua dah balik and now doing my billings:(

4:30 PM  
Blogger Faizah said...

kak elle..jenganan tu nampak macam rojak pasembur pulak..sama ke?

6:01 PM  
Blogger Kak Elle said...

Faizah...

what is rojak pasembur?jenganan is javanese word.

7:26 PM  
Blogger Unknown said...

ha'ahlah kak, mcm rojak pasembur rupa dia, org jawa panggil jenganan ehh?

Yus ni nama ajer mak bapak jawa, jenganan tu mcm pernah ku dengar, ini rupanya..kihkih, tapi rojak pasembur tu mmg selalu dengar sbb selalu kakak2 kat sini buat.

9:49 PM  
Blogger Kak Elle said...

yus...

tu yg Faizah tanya juga tapi tak pernah dengar ngan rojak pasembur tu...actually macam gado2 juga cuma gado2 guna lontong or nasi empet and keropok.

anak2 dah sihat dari chicken pox belum?

so kalau mak bapak org jawa u dari johor ke?

9:57 PM  
Blogger Unknown said...

yupp, mak bapak asal johor but now live in Melaka.

Alhamdulillah, dah sihat walaupun masih ada lagi kesan2 dia, but diorang dah mula lasak balik. Riuh rendah rumah ni..huhu

10:38 PM  
Blogger Kak Elle said...

yus...

ok dah agak mmg byk org jawa di johor esp batu pahat area kan?So berapa lama lagi di UK?

kalau ada YM u can add me....
amethyst_ku@hotmail.com

10:53 PM  
Blogger Mulan said...

he he.. betul kak elle.. dah berumur camera kita tapi tetap berjasa.. nice shots from yr place tu.. rasa aman dan tenteram sbb boleh tengok langit nan biru tu..

wallaaa... jenganan tu!!! hhmm yummy yummy... lapar ni..!!!

syok simah & family dapat jumpa rudy.. baik kak elle ni..

1:10 AM  
Blogger Ajzie said...

wah wah..sedapnya...datang sini(rumah kak elle= mesti ada makanan.. Sedap2 plak tuh.....

4:26 AM  
Blogger Kak Elle said...

mulan...

my area is ok apa nak semua ada,nanti when u come sg mai stay with me u can buy all yr rempah ratus here.

yes simah one lucky person as Rudi has flight to Istanbul once a while maybe every twice a year...simah dengar takkkkkkkkkk?

ajzie....

jemput lah mampir selalu ye:)kan kak elle tak bolih di-pisahkan dgn makanan....haha

6:56 AM  
Blogger maklang said...

maklang tengah tak de mood ni...badan masih sakit2. Phone line kat rumah tak bernyawa terus!. Baru tau semalam yang line dia putue terkena dengan jentolak sebab ada construction depan rumah...boring betul!

7:56 AM  
Blogger Helena said...

kelakarla sms yg kak elle dapat.... hehe... eh ingatkan takda gambar food.... rupa2nya tetap ada yer..... hehe

3:37 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

takde mood kesian..hopefully u dah sihat hari ni:)

oh so contractor kena lah bayar untuk line baru kan?


helena....

sms ni macam2....eh mesti ada makanan:)tak bolih di pisahkan.

7:47 PM  

Post a Comment

<< Home