Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, November 12, 2006

I survive so far being alone at home,my niece spend a nite on thursday after her class and we had rice and sambal sotong for dinner.Her coming was to collect her new sim card ( I pay her bills) and if the bill get too high I will hold the sim card and suspend it for few months!! which happened twice in the last 2 yrs.They always promise but never did it always exceed the plan!!poor me kan? pay and pay and pay..........

Nothing much to write except a friend's blog no longer exist I wonder why? He writes well always on current topics and the going ons of life which I find very interesting where one can learn.Whatever the reason for the sudden farewell I wish all the best to you and family and if time permits DO COME BACK TO BLOGGING WILL YOU...hope you are reading this.I miss your celoteh lah.

The weekend is here again and I am damn too lazy to bring my butt to go to the market afterall I don't need anything as the freezer is still full.I hope no visitors today as I want to laze all day and watch tv - don't forget I have the remote to myself till wednesday....hahaha....but then I can't as I have some office work to do YES I have homework!!cleaning of wardrobe can wait again period.

Weatherwise hasn't been good lately it rains everyday this week a blessing to some a bother to others esp those with children as the washing need to be hanged to dry.I am lucky as I have a dryer but this little monster electricity usage is high so I only use it when there's no chance of seeing the sun at all.Talking of electricity I know its going be high this month because yesterday I left for work without switching off the aircond in the room..so forgetful lah!As we get older alahai jadi pelupa pulak betul tak?anyone having same problems?

The school holiday is here again and those with children have a nice and good time with them eventhough it will gives you headache.If you are going to any holiday resorts have a good break and holiday.

15 Comments:

Blogger Lollies said...

saya pun suka hujan tau. best je rasa

3:08 PM  
Blogger Kak Teh said...

kak elle, di sini dah mula hujan dan sejuk. Kalau hari-hari hujan goreng keropok atau mee, dok depan tv. Tu yang best. Tapi tak selalu boleh buat gitu sebab banyak hal lain...sigh!

3:32 PM  
Blogger maklang said...

Sini pung ujang sokmo...tapi best...syahdu je tengok kabus dekat bukit depan rumah.

kenkadang rasa macam kat obersi jek...

4:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

:) kak elle...awwww so sweet!

Pls check ur emel inbox..

idham

5:11 PM  
Blogger Kak Elle said...

lollies:
betul hujan tu rahmat,sejuk sikit kan?

kak teh:
goreng mee my feberet I goreng weekly when the siblings are here,mee goreng mamak,bee hoon goreng puteh,bee hoon goreng mee siam kering or kway teow goreng.Its autumn soon it will be winter how nice?The last winter I had on my 7 wks holiday to US and Canada.....bbrrrr its too cold developed rashes due to humidity.

mak lang:
yes I can bayangkan pandangan yg mention esp kalau ada kabus di pergunungan eh?Will you have problem musim monsoon kat Kerteh?

id:
TQ for dropping by *tears in my eye*...which email acct, hotmail?or starhub?just check takde pun.Do visit often and leave trail ok?Hope things are ok with you and family.

5:32 PM  
Blogger aNIe said...

Kak elle...syioknya dpt laze around dengan remote di tangan...heheheh....

Kat sini bukan saja hujan kak elle...kilat dan petir sabung menyabung...tu yang takut nak on pc bila petang2...

Anak2 sedara tu beruntung ye dpt mak sedara macam kak elle...hehehe...manja... :)

12:02 AM  
Blogger Mulan said...

hujan la best.... pekena kopi o dgn biskut kering or biskut marie... pastu duduk tepi pintu bagi kena tempias hujan tu.. rasa best semacam je..

12:51 AM  
Blogger UglyButAdorable said...

hello..hello..hello... waaa...cantik rumah... welcome back sis..:)

tiap2 hari hujan..leceh laaa..jam jalan laaa..kalau leh duk dlm selimut ok laaa..

1:01 AM  
Blogger Kak Elle said...

kak lady:
hehe....seronok bila sorang2 bolih buat everything takde org nak komen:)mmmm...anak sedara mmg untung susah nak cari aunty macam ni....hahaha...bukan sorang 2 beradik punya bill lagik!!

mulan:
syiok kan celup biskut ngan kopi.u rite tempias hujan mmg best:)

UBA:
welcome to my humble home:)musim hujan nak buat cam mana asal tak banjir.Take care sis.

7:21 AM  
Blogger Norabella said...

Kak Elle, so semalam relaks jer ek kat rumah? I had visitors till 10pm - penat nyerr....

Iya lah.. I miss my favourite blogger tu...(sob..sob) mana dia pergi, hari-hari kita intai rumah dia tapi takde orang...Whatever it is, I wish him well and please do come back!

7:32 AM  
Blogger Kak Elle said...

nora:

yep smlm I jadi cleopatra ... relax,baring watch tv tak payah kemas rumag pasal saturday nite dah mop semue.Wah you masih raya?? my raya dah habis....hahaha

7:38 AM  
Blogger pekan said...

kak elle,

seronoknyer anak buah tue, ader kosong lagi tak..? hehehe..

9:43 AM  
Blogger simah said...

kak elle..
mcm kes ur niece la kan.. mcm kat sini.. u can talk to a bank..for example u can limit the usage of a credit card for a month..for example..1000 YTL saja tapi tak boleh nak exceed lebih dari tu.. maybe u can do that for ur niece as well..mcm tu baru la depa akan *beringat* sikit bila pakai....it is just a thought la kan..

kak elle tak teringin nak mai turki? mai la duduk rumah saya..dan kena buli dengan anak saya heheheheh nanti boleh saya masak makanan turki yg main campak campak kat kak elle.. akak kalau travel selalunya travel sorang sorang ja ka?

3:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

I also love rainy days, ada excuse tak payah pergi exercise. Hehehe.

6:14 PM  
Blogger Kak Elle said...

pisces:

hantar resume dulu nanti akak teliti dan bagi keputusan...hahaha...dan lagi age mesti under 18yrs old dan masih berkuliah....cam mana agak2 lulus tak?

simah:

simah thank you for your offer insya'allah who knows one day I may end up in Turkey,yes I norm pergi holiday alone.Re her post paid mobile plan $55/- per mth free incoming calls all day and 500 minutes outgoing and 500 sms...tu pun most time exceed...budak2 ni pasal die tak bayar so they don't care until kena gantung!!

adah:

rainy days cool kan? exercise??? kat mana?

8:02 PM  

Post a Comment

<< Home