Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Thursday, July 10, 2008

On strike......


Yes on strike bukan misi vogue on strike ye tapi my kitchen dah mogok ... tak berasap kebelakang ni .... ye lah masak pun makan sorang ngan Wati and comes this weekend I'll be alone so most likely no cooking unless its weekend only.These few days been eating food bought from outside or just ate whats in the fridge-leftovers ... kesian kan saya ... so sape2 yg ada masak terlebih tu tolong lah hantar sepinggan untuk saya ye?.....haha


For cikmilah and maklang last night I cooked the dish below and had it for 2 nights -yesterday and tonight again.







My satay sauce with chicken eaten with lontong ..... teringin bab tu masak and afterall the satay gravy is all prepared just add water and chicken and titik serai aje....sedap:)




This afternoon at work just before I left for home I YM with cikmilah and we talk about cheesecake ... I came home and decide to it ..... afterall I have the base bought weeks ago from cold storage .......






And also the No bake cherry cheese cake too .......





So soon after dinner operation cheesecake begins .......






The cream cheese fillings....................





And the cherries toppingssssssssssssssssss



To see result ..... sorry have to wait till morning lah ..... need to chill it first before I can cut it and to cikmilah I shall eat your portion for you ok?..... hehehe


Updated @ 7am.






cheesecake anyone?

till my next entry .......

Labels:

18 Comments:

Blogger maklang said...

waaa...sedap tu...entah bila nak buat cheese cake lagi...bahan tak ada dah..nak beli kena travel 30 km south!

Teringin nak Ym dengan cik milah...akak pun lama tak nampak ek...bz ke?

9:13 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

belum tau sedap maklang tapi bila wati menmcuci bekas2 tu dia merasa nya..sedap kata nya...tengok lah esok cam mana rupa nya bila di potong.

maklang hantar je msg kalau ada saya akan jawab..kat sickbay saya dah download tapi tak bolih nak YM takut budak2 komplen nanti aunty nurse busy chatting:)

10:02 PM  
Blogger zino said...

dah masak nanti pos ke Kl boleh? hehe

11:32 PM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

hehe ... sampai KL tinggal di jilat aje nanti..cheese cream ngan cherries jadi satu.

5:40 AM  
Blogger silversarina said...

bangun pagi bukak pc terus terliur nampak cheesecake , sedapnyaaaaa .... semalam sofie kata nak buat cheesecake, hari ni lah cuba buat kot sempat...hehehe.

7:04 AM  
Blogger Kak Elle said...

rina...

jemput makan cheesecake puan rina ye...hehe

ala instant punya lah semua siap beli bancur and set aje:)

7:27 AM  
Blogger Norabella said...

Wah...ini short cut version eh? I will try to look out for it and try. Dah lama tak buat cheesecake..bahan ada tapi mood takde...

8:30 AM  
Blogger Ummi365 said...

patutlah malam tadi kak elle tidur lambat.. rupanya dia buat cheese cake.. ummi tenguk comment kak elle masuk ke blog ummi dah kul 11 lebih..

nak lah sikit.. ummi tau hari ni ummi nak cuti halfday and gi secret recipe beli kek sebab bday dad dulu tak beli cake kan...

8:53 AM  
Blogger Kak Elle said...

nora...

it comes in few falvours and biscuit crumbs included too but kena lah buat sendiri..I take the shortcut lah beli dah siap:)

9:16 AM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

kalau nak kena mai sg...hehe...I eat for u too eh?

last nite I watch chinese drama till 11pm ..tido lambat.

9:17 AM  
Blogger cikMilah said...

burp...Alhamdulillah..sedapnyer cheesecake..:)

1:52 PM  
Blogger Kak Elle said...

cikmilah...

sedap cikmilah cuma cherries a bit too sweet:)

1:59 PM  
Blogger Neeza Shahril said...

agak2 kak elle, kalau pos ke saudi, bila sampai? hehee
sedapnya nampak.. rasa cam nak makan cheesecake la pulakkkk...

2:02 PM  
Blogger Kak Elle said...

neeza...

nak hantar tu bolih guarantee sampai tapi mungkin jadi macam tempoyak agak nya ...masam!!

kedai pak arab ada cheese cake ke?

3:24 PM  
Blogger Queen Of The House said...

Oh my!!! Nak! Nak! Nak sikit, Kak Elle!!! So simple to make yet it looks so delicious ... excuse me, nak lap my drool kejap.

4:58 PM  
Blogger Kak Elle said...

queen ...

jgn drool tak elok dipandang org nanti...hahaha

go to cold storage and look for it and do it ok:)

5:12 PM  
Blogger Sue.Aleen said...

kak elle,
tengok cheese cake tu teringat dah lama beno saya tak buat cheese cake sendiri. last sebelum delivered on january. masa tu ada seketul lagi tak buat, udahnya yang seketul tu pun expired.

my fav homemade cheese cake (nama tak tahu sebab taram je la) - yang ada kepingan coklat kat dalam + oreo base/dengan kiwi topping..

6:05 PM  
Blogger Kak Elle said...

suealeen...

senang2 nanti buat ye?dulu ada buat yg oreo punya and sedap jugakkkkk

7:08 PM  

Post a Comment

<< Home