Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Saturday, July 05, 2008

Knitting away .............


Memang sunyi semalam di sekolah ketua,naib ketua dan my own boss are away oversea for seminar.I kept myself busy knitting whilst waiting for the children to drop in with their minor complain.The whole of last week I saw 10 students with high fever a few of them were sent home to see the doctor and the rest just took panadol and went back to class.



I have a long weekend again this week as monday is school holiday being youth day .... yippeeeeee best nya:)


In between attending to the students I managed to do this yesterday .........






okay its not another headband huh .........









but into this lovely baby hat ......






One set of baby's hat with matching bootee for cucu wanmommy ..... next week saya pos ye?

Upon request from my blogger's friends I will try and knit the headbands as requested but kena wait ah see how my mood is .... hehehe .... insya'allah it will be done but when????

Since bapak not around mood of cooking drop to zero ..... most days I just buy back or eat whats in the fridge.The night before I cook this ..............




Kacang pool .makan ngan roti ... tulipurple,abang long and sya jemput makan ye ..... sedappppppppppppppp

sori instead of fried egg I just poach it in the microwave ... malas nak goreng.

Have a nice weekend:)

till my next entry.................

Labels:

24 Comments:

Blogger Neeza Shahril said...

mesti bertambah comel cucu wanmommy pakai baby's hat dengan booties yang kak elle buat tu...

Kacang pool tu macam yang pak arab buat kat sini aje rupa dia.. betul ke kak elle? diorang cicah dengan roti arab...

10:46 AM  
Blogger Ummi365 said...

happy birthday Will..

yeay yeay kak elle ambik order ummi.. best tq kak elle..

laa tak jemput ummi makan ke? ummi lapar ni..

11:19 AM  
Blogger silversarina said...

salam,

alahai baiknya queen L ni .... thanks a bunch , cayang akak :)

11:46 AM  
Blogger NJ@Goboklama said...

kakelle,jgn hentikan kepakaran kakelle memasak tu,teruskan share dgn kami okay?

minat la dgn headband yg kakelle kait tu,bole beli?

Take care kakelle :)

12:07 PM  
Blogger zino said...

baru sekejap tadi makan roti cecah kuah doreyan hehe

12:55 PM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Kacang pool tu apakebenda..??? Nampak cam sedap aje... Aha, microwave egg - healthier, kan...??

1:17 PM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

insya'allah nanti kalau free akak akan mula mengait ye skg nak habiskan ebilling dulu tak kerja tak gaji extra....hehe

2:10 PM  
Blogger Kak Elle said...

rina...

salam kembali wanmommy yg ngah sibuk sesibuk nya...

ni untuk cucu ye takde wedding present tau....haha

2:11 PM  
Blogger Kak Elle said...

qisst...

masak nanti lah ye bila weekend...

bila dah habis mengait headbands tu I will post it up and you choose the colour ye?

2:12 PM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

roti ngan durian????kalau ngan pulut du tau lah....hahaha

2:13 PM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

remember the green broadbean?well so have to soak it overnite and boil..after that mash it up a bit and cook with a bit ketumbar & jintan powder and salt to taste,top with diced onions,red/green chilis and a teaspoonful of butter or ghee and garnish with fried egg..to be eaten with french loaf....sedap tau:)

2:16 PM  
Blogger Kak Elle said...

neeza....


ooopppss almost lupa kan you sorry ye adik:)

aha agak nya mmg kacang pool ni berasal dari sana.

2:18 PM  
Blogger maklang said...

ingat nak tanya resepi tadi...pastu baca kat komen untuk cat...adalah ler resepi tu...

3:28 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

nanti buat ye ... saya play cheat sikit guna beans dlm tin jadi tak payah rendam dan merebus nya..cuma dilenyek sikit dah tu di masak ... hehehe

7:07 PM  
Blogger tulipurple said...

slurrp slurppp....sy suka yg masak pakai ghee..lg best telur tu pun goreng ngan ghee.pastu siram lebey ghee atas telur..nyam nyam.
uwaaaaaaaaaaaaaa.....nak sikit!
aduishh...meronta2 terus hati ni nk blk sg!tq ek kak elle..lepas wendu ku ini melihat kcg pool itew..ahaks'

9:29 AM  
Blogger Sya said...

Kak Elle .. jemput jemput.. aduhai tenguk kacang pool ni teringat resepi yg diambil bila lah lagi nak mencuba masak sendiri..

2:40 PM  
Blogger Abang Long said...

Bila abang long berada di Singapore. Inilah juadah utama di rumah saudara mara. Memang sedap. Lebih sedap kalau dicicah dengan french loaf. Bila makan, abang long suka tabur bawang mentah banyak - banyak.

5:37 AM  
Blogger Abang Long said...

Tolong berikan alamat emel, atau alamat lengkap.

5:39 AM  
Blogger MAMAMIA said...

Pagi2 tengok kacang pol ni, terliur dibuatnya. Kalau nak masak utk sorang makan, saya pun malas...

Dah tak pinjam buku kat library ke? Or semua buku K.Elle dah habis baca??

8:17 AM  
Blogger Kak Elle said...

sya...

mmg sebab arwah bapak suka mkn ni juga.

9:23 AM  
Blogger Kak Elle said...

abg long...

yr dimakan ngan roti prancis biasa nya:)

9:23 AM  
Blogger Kak Elle said...

tulip..

kurangkan mkn ghee ye ... bad habit tau:)

9:24 AM  
Blogger Kak Elle said...

mamamia...

ada pinjam 3 books belum mula lagi..skg syiok mengait pulak...hehe

9:25 AM  
Blogger aNIe said...

Kak kacang pool tu aper eh? Selalu dengar tapi tak tau camaner rasanya

Kak...sayangnya kunjungan akak hari tu kita tak dpt bertemu...tgh sibuk dgn anak2...maklumlah hari sekolah...len kali insyaallah kalau diizinkan dpt bertemu...

9:41 AM  

Post a Comment

<< Home