Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Monday, July 28, 2008

Back to.......


I am back to knitting baby bootie yesterday as requested by maklang for her new born niece.After this I have 2 scarf/muffler to knit then only I can resume with the headbands again.So sorry to those waiting for the headband ... tergendala sekejap ek ...




Washing machine pulak tak nak spin dry beberapa hari ni penat memeras maklum lah dah takde pembantu rumah terpakas alah buat sendiri semua.
I ask how much to repair and nowadays all machines are computerised so he says the motor need changing and it will cost $200 plus...the machine after 12.5 yrs is still very clean afterall only 1 pair of hand handles it until Wati came.So I decide to get a new one instead and it costs me $320 for a 6.5kg machine which is smaller than the previous one afterall I am alone now so a small capacity will do and of course there goes $$$$$ again.So come tomorrow night the new washing machine will be delivered and I can resume doing my washing esp the towels and bedsheet which need changing as I am having Simah and family this weekend.
I will take picture tomorrow once they install it.
till my next entry...............

Labels:

10 Comments:

Blogger zino said...

bila ada mesin baru segalanya akan berjalan lancar hehe..

10:38 PM  
Blogger MAMAMIA said...

Terkejut sekejap... Ingatkan bootie tu utk baby Mak Lang!!!

Nowadays, bila electrical items rosak, lagi berbaloi beli baru. The costs of repairing & a brand new one, tak jauh beza...

12:05 AM  
Blogger Neeza Shahril said...

betul cakap mamamia kan kak elle, everything is digitalized. Nak repair cost a lot. Lebih baik beli baru.
Dulu kan neeza pakai washing mashine manual (sebelah washer, sebelah spin) dari sebelum kawin (husband punya dia bagi guna) sampai lah anak neeza nombor 2 umur 4 tahun. Tahan lama. Dekat 9 years. tapi rosak lepas tu. Spin boleh tapi washer tak boleh. then we bought a new one. Digitalized. Mahal sikit tapi takpe, tak penat dah nak salin2 kain hehee..

2:43 AM  
Blogger Kak Elle said...

zino....

macam mana kita jaga guna sendiri kalau nak rosak - rosak juga..insya'allah mlm ni operasi mencuci akanber jln lancar...hehe

5:26 AM  
Blogger Kak Elle said...

mamamia...

alahai kalau maklang ada baby skg apa akan jadi dgn suami kedua dia ye?

mama mmg berbaloi beli yg baru beza hanya 100 plus.

5:27 AM  
Blogger Kak Elle said...

neeza...

machine ni dah 12 tahun umur nya bab tu lah mengeloh.MMg di suruh membeli yg baru...hahaha

5:29 AM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Murahnya washing machine... $320 dah dapat sebijik ya... Kat sini, mau $400-$500, babe.

8:59 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

I bought samsung brand small cap 6.5kg aje nak yg murah lagi pun ada.

9:34 AM  
Blogger maklang said...

tadi pagi komen ilang kak?

maklang ucapkan tq..buatkan booty untuk anak alang..

3:15 PM  
Blogger Kak Elle said...

Maklang...

blogger ni kan pandai makan komen kita...haha

most welcome maklang afterall kan untuk anak alang.

3:35 PM  

Post a Comment

<< Home