Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, September 14, 2008

14 Ramadhan......



Its been 2 weeks of fasting and alhamdulillah sempurna sudah saya menjalani nya inspite of that blackout episode I must be strong to overcome it.



Its family together again and I have the pleasure of both sisters Lina and Aini and family and 2 maids to have the iftar with ..... and since I am feeling better I went to the market and bought ingredients for both laksa and bol as I am undecided which one to cook....



In the end its laksa that I cook and its yummy .... cam mana Nora bolih tak? I told her in the morning that I will sms her if I cook it and to send Natasha over to collect ....



My special laksa ... I follow the way my arwah mak did it .....


I also cook curry prawns , lemak nenas with ikan kurau kering and cili chicken.




Aini bought some kuih2 and also siput sedut goreng cili and then Lina came with nasi bryani that she cooks....oh full table mlm ni ... alhamdulillah rezeki melimpah.








The dishes I cooked for saturday iftar ....









Kuih lompang from Nora ..... yum yum everyone get to bring home to try.




Cikmilah I got them today ..... bestttttttttttttttt ...... esok lusa leh buat kacang phoollllllllllll and someone going to droollllllllllll????hehehe .....




My new weapon that I will bring with me to work to and fro incase I blackout again in this fasting month in the train .... that if I'm in time to get it out to inhale .... hahaha

















till my next entry.................




Labels:

18 Comments:

Blogger Cat Cat said...

Eik, Kak Elle pun masak curry udang ya... Besar2 udang kat sana... Udang galah ya..??? Kat sini udang galah mahal.. Kalo makan kat Red Lobster, lagi mahal babe..

7:37 AM  
Blogger zino said...

seronok kan dapat berbuka beramai ramai.. semalam pun zino balik kampong berbuka dengan mak ayah..

7:39 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath....

tu bukan udang galah..ordinary tiger prawns aje 1kg $10/-...sedap mkn curry prawns dgn nasi panas but smlm tak rasa asal I makan laksa dah kenyang.

7:53 AM  
Blogger Kak Elle said...

zino....

atok mmg seronok seminggu sekali dapat makan beramai2...oh atok balik kpg ye mesti best kan?

7:54 AM  
Blogger Norabella said...

Kak Elle, the laksa is so sedap! Kenyang I makan for buka. Daud like the curry prawns like I used to cook for him and above all the cili chicken. Sambal tu sedap! Ada recipe cili chicken tu tak?

11:48 AM  
Blogger Kak Elle said...

nora...

I bedal laksa aje smlm kekenyangan...ada lagi sikit after my 2 sis tapau maybe for buka tonite.Sambal chicken ada kat dapur kakelle.

12:29 PM  
Blogger maklang said...

mengantuknya laa..tengahari ini...tu lompat2 kat sini...

3:00 PM  
Blogger simah said...

yum yum... ceria betul la kuih lompang tu... first time saya tengok warna warni mcm ni.. my mom used to make it kaler dark choc ja...

glad to hear u r getting better..

5:48 PM  
Blogger Neeza Shahril said...

sedapnya nampak laksa kak elle.. tu bukan laksa penang kan.. laksa singapore lah kan hehee..

colorfulnya kuih lompang tu.. ada sorang dalam rumah ni, kalau tengok kuih colorful sangat, dia tak nak makan. Neeza tak kisah.. makan ajeee.. hehehe..

6:25 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

oh maklang kerja ye?lompat2 lah selalu maklang...tu lah kalau kat school saya YM ngan cikmilah..kira2 we keep eacj other awake:)

8:40 PM  
Blogger Kak Elle said...

simah....

yes I am much better now after having lots of sweet stuff last 2 days.

aha this is one kuih I am yet to learn to do.

8:41 PM  
Blogger Kak Elle said...

neeza ....

aha tyu bukan laksa penang mungkin sama ngan laksa johor tapi ni yg selalu arwah mak buat jadi ingat ramuan2 nya jadi saya panggil lah laksa mak....hehe

nape pulak kuih warna warni tak nak makan?

8:42 PM  
Blogger Brecht said...

Dear Kak Elle
I hope you are feeling much better today, i am sorry i only learnt about your faiting spell today. Sorry for not dropping by sooner! Hai selalu Mush datang sini, juadah buka puasa Kak Elle, memang mengancam kan heheheheh too bad i live so far away tidak setiap hari berbuka dengan Kak Elle ; )

Hugs, hope u r really OK,
Mush

3:41 AM  
Blogger Kak Elle said...

mush...

I am feeling ok so far just hope I won't get to meet another bad BO guy again:)

hehe mush kalau dekat mmg will give a plate of whatever I cook tu lah sape suruh move jauh2 ...haha

regards to B and little Nora.

5:17 AM  
Blogger Hazia said...

Kak Elle,
Next time in Sg, bolehlah I rasa your laksa ya?;) Actually, I promise my Adik to go soon, tengoklah maybe November kot.

Oh, tak pernah tengok lompang bright red and blue lagi, attractive, hehe

10:34 AM  
Blogger cikMilah said...

Nak jugakkkk.. yang dalam tin itu.....nanti akak tolong makankan utk saya ye!

11:19 AM  
Blogger Kak Elle said...

hazia...

insya'allah bolih bila nak mai let me know ok?

11:32 AM  
Blogger Kak Elle said...

cikmilah...

nak jugak ye? ok nanti saya makan untuk cikmilah:)

11:33 AM  

Post a Comment

<< Home