Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, August 24, 2008

Rajin ke saya?.......







I hate housework!!!! hahahha.... but no matter you still need to do them rite?




I hate ironing unlike before when Wati was here my laundry basket is always empty end of the day.... all washed and ironed but now I only iron when I need to use it ... pepagi kena iron uniform....uuurrrggghhhhhhhh...... helpppppppppppppppp




I don't mind cooking as I can experiment with them ......





Rajin ke saya?.... hmmm











I tried doing this kukus kuih gula hangus got the recipe from the internet .... first time mencuba and alhamdulillah its quite simple everything goes into the blender .... only blunder I did didn't know that the caramel get harden so fast .... and by time I wanted to add it in aiyo had to heat it up again .... ok first time mah but next time I'll just use brown sugar .... hahahahha







Then I did this fried carrotcake - my style lah ...add lots of minced beef ... so sedappppppppp.



Update @ 7pm



Helppppppppppp came this afternoon at 2pm .... my ironing done by Wati ...yeah tomorrow morning tak payah gosok uniform 4 suits dah pun tergantung .... for everyone info saya memang tak reti gosok pants .. tak pandai nak fold the line .... hahaha ... kalau ada suami macam mana agak nya? ..... hahahhaha



Untuk dinner I did the shepperd's pie again and this time I did the tomyam flavour..yum..yum..




Verdict ..... hari ni saya terlalu rajin/terajin ..... hehehe


Ok someone going to ask how to finish 3 pies? I gave 1 to my sis Aini when she came with my awaited helper:) the other I had it with Adriana and Aini and 1 more kept in the fridge and that will be either my (bring to work and grill it there) or have it for dinner.





till my next entry..................

Labels:

18 Comments:

Blogger maklang said...

sedap kak..nampak carot kek tu..

apam gula hangus ni kalau gula dia tak jadi, tak bersarang kek nya...maklang tak pandai buat kuih tu...

1:31 PM  
Blogger silversarina said...

salam,

pada I kak elle dah lebih dari rajin, kalau tak mana nak menjadi kek-kek tu dan jugak mengait pelbagai jenis pakaian... sedap nampak kek tu :P

3:04 PM  
Blogger Neeza Shahril said...

ironing, tidying up the house... malasnyaaaaa!!! memang malas neeza ni kalau bab tu kak elle..

masak pun malas jugak tapi terpaksa dong!!

nak carrotcake sikit ;)

3:18 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

nak mai lah kita makan sesama ...jom:)

4:35 PM  
Blogger Kak Elle said...

rina...

rajin makan...hehehe...kalau kemas mengemas mmg malas.

kek tu senang nak buat nya...cuba2 lah recipe byk di internet cuma kena improvice sendiri.

4:36 PM  
Blogger Kak Elle said...

neeza...

mmg betul kalau nak ikut kan mmg tak terbuat semua tu tapi terpaksa kan?

nak carrotcake tu ye jom dtg lah...hehe

4:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

carrotcake tu mmg nmpk sedap.. lain kali blh le cuba rasa.. hmm terkecur liur!

-nor ash burn-

5:37 PM  
Blogger Kak Elle said...

nor ash...

ok lets make perjanjian kerumah I nanti saya masak khas untuk awak ye dan jgn lupa bawa AF kalau jumpa dia....hahaha

7:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

I;m curious about that tomyam flavoured sheppard's pie, hehe:)

10:11 PM  
Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
Kalau Cath dekat, boleh mintak pie tu sebijik... and some carrotcake too... Hehe.

10:51 PM  
Blogger zino said...

rajin tang masak tu penting.. kalau pasal gosok baju ni mem zino pun fail.. hehe

12:20 AM  
Blogger Kak Elle said...

haiza..

now prego has tomyam flavoured paste:)not bad the taste.

5:56 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

senag je nak buat campak2 aje dah tu masuk oven and grill...fyi mashed potatoes I use instant one...hehehe..but carrot cake no instant kalau tak hari2 leh masak.

5:58 AM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

jadi saya bukan sorang lah ye yang fail tentang ironing baju?tapi cuma pants aje...hehe

5:59 AM  
Blogger Sya said...

Kak elle.. sya pun malas nak iron baju..

Pasal hairband kak elle tu.. sya ada pakai kat rumah aje sebab memang sya tak pakai any band or anak tudung bila bertudung .. so bila pakai kat rumah tak mampu nak bergaya menunjukkan aurat dlm blog

10:27 AM  
Blogger Kak Elle said...

sya...

masak satu ahri pun saya sanggup jgn suruh gosok baju...malassss

headband tu takpe cuma saya nak tengok cam mana org lain memakai nya looks like:)

10:39 AM  
Blogger Waterlily said...

Kak Elle

For me mop lantai yang paling tak boleh..!isshh...

Anyway, the sheppard pie looks good! Will hop to your masak2 blog..hehehee..

10:59 AM  
Blogger Kak Elle said...

waterlily....

hehe mcm sama aje kita:)

try lah the shepperd's pie tu senang aje.

12:26 PM  

Post a Comment

<< Home