Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Friday, November 14, 2008

12 Jam .....





Hari ni aunty nurse kerja 12 jam sibuk seharian menolong apa yang patut dgn speech night.Walaupun takde anak2 yg dtg kebilik tapi VP and my boss yg dtg jumpa nurse ... macam biasa lah suruh cek blood pressure.Agak semua tertekan sedikit beberapa hari ni ... berjumpa parents dgn results anak2 dan untuk siapkan persembahan speech night.


Saya cuma dapat menghadap PC waktu pagi aje lepas tu banyak di luar ...











Ice cream from the 'nieces' at school smlm yr 5 students kena jual ice cream swensen for charity tapi tak banyak yg membeli maklum hari hujan....so lepas makan tengah hari tadi Denise masuk bilik and .... aunty this for you only...... .... rezeki.....

In the afternoon after that busy gila sampai jam 5.30ptg saya lari ke canteen nak tengok persiapan buffet dinner for everyone..parents,staff and students.....masa saya mengambil gambar banyak lagi yg belum siap jadi bolih bayangkan berapa banyak makanan yg di siapkan untuk 1000 orang.











Gambar di atas yg sempat saya tangkap selain tu ada japanese and thai dishes , fruits and desserts dan juga ice kacang.Saya fikir sekolah ni memang tak lokek dgn memberi makan pada kami.





Saya cuma sempat ke class Chinese culture ... students and teachers from China mempersembahkan ni .... interesting ... saya cuba pakai baju yg di pamirkan alahai comei sgt tak muat den.....hehehe .....




Jam 8 mlm kesian 'my nephews' ni semua belum makan pasal mereka semua on duty jadi di bawa ke conference room di mana our VIPS makan ada banyak lagi ... so rezeki dia orang lah makan apa yg ada .......
Saya tak sempat pun naik ke dewan melihat the speech night ... asal kena kemaskan bilik conference dan jam 9 mlm saya pulang ... genap 12 jam saya bekerja hari ni tapi takde OT ye....dgn rela hati menolong.
hingga jumpa lagi............




Labels:

26 Comments:

Blogger Cat Cat said...

Kak Elle,
It looks like this is a very nice school and you certainly look alot happier in this place compared to the old company, kan...??? Cath tumpang happy Kak Elle.

10:29 PM  
Blogger zino said...

makan makan tu sedap nampak nya.. hehe

2:02 AM  
Blogger tulipurple said...

aiyaaaa..itu amoi aa manyak manis posing wooo..selupa itu hang li poh puteli aaa...hehe,syiok aa tgk aktiviti sekolah nie.kak elle pun look happy here.agreed with Cath.

2:48 AM  
Blogger Kak Elle said...

cath...

yes a good choice and am happy here:)

5:37 AM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

makan free mesti punya sedappppp....hahaha

5:37 AM  
Blogger Kak Elle said...

tulip....

banyak kemewahan di sini..tak org kacau dan lagi pun freedom:)

5:38 AM  
Blogger cikMilah said...

I rasa kan, one day , akak will be voted as the most admirable, loveable. dedicated, helpful and the best employee. Tengok muka aunty nurse pun semua orang dah hilang rasa sakit. You serve with sincerely. Its shines...
Note this and we will see. InsyaAllah.
Letih tapi puas hati kan.. the best of all, semua orang sayang... :)

7:03 AM  
Blogger cikMilah said...

Correction:
You serve sincerely...

Have a good weekend Kak.

7:06 AM  
Blogger Kak Elle said...

cikmilah...

TQ for your support:)minta2 masin ye apa yg you katakan?...hehe

7:24 AM  
Blogger Kak Elle said...

cikmilah...

you 2 have a nice long weekend see u on tuesday insya'allah

7:25 AM  
Blogger zura aini said...

kak elle, buat apa pun ikhlaskan, semua orang suka. meriah betul makanan tu, wallaa, best.

11:38 AM  
Blogger Kak Elle said...

zany....

agree mesti ada keikhlasan membuat sesuatu....rugi kalau tak makan tu kan?

12:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

pesal pulak nak jumpa cikmilah on tuesday? kak elle turun kl ke gi penang?

masyaallah!! look at the spread of food, superlicious, scrumptious, marvellous, delicious. you know one bad habit about me, bila tengah boring kat office tu i gi cari recipe and my boss behind me marah, dia kata "you know you are not suppose to look at that, because you cannot eat" adushh... saje je bos biar rasa lapar hehehe. my boss ni baik, he concerns about my health, sebab ummi selalu mc je.. dialah terukkan. hehehe

12:18 PM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

aha nak jumpa cikmilah on tuesday..jeles ke?...hahaha macam biasa lah jumpa online:)

the food was delicious ummi menjilat jari ... i brought back 3 lamb chop and 2 prawns and that was my breakfast...

diet pun diet ummi tapi makan mesti juga ... sekali2 tu kalau kempunan sgt makan ye?

12:50 PM  
Blogger maklang said...

sedap2 makanan tu...penat tapi berbaloi kan..puas ati...

1:02 PM  
Blogger silversarina said...

Banyak makanan tu, memang bagus ACS ni, kalau banyak duit boleh jugak hantar Izzat, dalam mimpi pun tak mampu , huhu.

1:23 PM  
Blogger Kak Elle said...

maklang...

sampai menjilat jari:)

1:28 PM  
Blogger Kak Elle said...

rina....

mmg banyak tapi by 9pm habis semua nya....tapi saya dpt juga tapau lambchop and prawns tu...

mei lah nnt aunty nurse jaga izzat:)

1:35 PM  
Blogger Hazia said...

1000pax? Ramainya:)

6:10 PM  
Blogger MAMAMIA said...

Kak Elle, you really are enjoying your life...

Kesian lah kat VP & yr boss, sampai kena cek bp, sebab pressure. Nasib baik ada Kak Elle...

6:30 PM  
Blogger Nadhirah Nazarudin said...

alamak!
the food look so shedap la! best nye skool kt sana.

auntie elle, apekate kalau postkan ais-krim tu smpai sini? bleh tak? hehehe

just kidding~!

7:38 PM  
Blogger Kak Elle said...

Hazia...

750 students plus staff another 100 and parents...

but cukup nyam nyam

9:19 PM  
Blogger Kak Elle said...

mamamia...

alhamdulillah kat sini...kerja ringan tak ada org mengacau...

mereka tu semua mmg ada high BP tapi sebab byk kerja ni naik semua nya:)

9:21 PM  
Blogger Kak Elle said...

dhirah...

kat MM takde swensen ke?
nak mai lah aunty belanja:)

9:21 PM  
Blogger Neeza Shahril said...

sedapnya all the food tu!!!! nak lah jugak..

and neeza boleh imagine how colorful the arts of students were.. bestnya kak elle..
I wish I could be there to view everything.. tapi takpe.. nanti tengok gambar2 yang kak elle post je lah yek.. kalau lah ada nanti :))

12:00 PM  
Blogger Kak Elle said...

neeza...

no more pictures asal no time jenguk ... ada science fair they say very good.

5:46 PM  

Post a Comment

<< Home