Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Sunday, October 15, 2006








Today I ter-rajin and ter-paksa cook earlier than usual as I have to go to the hospital in the afternoon to visit my bro in law and sis who has been with him since last night.She must be tired and anxious for result of the MRI too.From the pictures above you can guess what they are from top its fish roe marinated with tumeric and chilli followed by chicken curry babas and lastly black pepper beef with capsicum.I will fry some vege when I get back and the desset sweet potato and sago pudding with santan topping is now cooking so no pictures.

To all my muslim friends and bloggers selamat berbuka.

my sago pudding dah siap pun


and I put in little containers to bring to hospital incase we don't get to iftar at home.

13 Comments:

Blogger aNIe said...

Kak elle...lady dah beli keledek nak buat pengat...tapi tak buat lagi...hari ni hubby balik melaka...lady tak ikut sbb sikecik tak dah bertukar jadi polka dot...hehehe....so pengat tu postphoned dulu...

Hehehe...kita semalam sama saja...lady pun masak daging masak lada hitam...yummmyyy....sedap...

Jgn lupa...update pasal your BIL...sampaikan salam buat your sis & moga dia sentiasa sabar & berdoa...

3:13 PM  
Blogger maklang said...

Kak...bagilah resepi daging masak lada hitam tu...nampak mengancam. Rajin betul masak macam2 lauk, kalau dekat nak aje gi mengendeng.

Harap2 BIL is OK, InsyaAllah...

3:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ni PakLang tulis,
PakLang doakan semuga your BIL selamat dalam menghadapi cabaran. Usianya muda lagi. PakLang pun muda juga tapi seniorlah sikit. Semuga BIL dan semua disekitarnya kuatkan semangat sama-sama kita menghadapi cabaran hidup ini.

Cantik gambar-gambar nya. Pak Lang memanglah suka hal-hal makan.

5:57 PM  
Blogger Kak Elle said...

Kak Lady,Mak Lang and Pak Lang
Terima kasih kerana sudi dtg kemari,ni baru balik dari hospital-kami semue berbuka kat sana.Terpaksa pack makanan untuk di bawak selepas sis call bagi green light untuk datang.Esok more test will be done.ML beef tu kita marinate ngan oyster dulu perap abt an hour,goreng ngan black pepper sampai empok,masukan ginger,garlic and bawang besar di hiris bulat.Last masukan capsicum dan jgn bubuh garam sbb oyster sauce dah masin...sila mencuba.

9:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

wah!!! pictures of your food is making me want to be back home now:)
Hope Aini gets some rest. I know the ordeal about spending the next in the hospital.

6:00 AM  
Blogger Kak Elle said...

Judy:welcome to my humble home :)
next time you come back will cook for you -promise *scout's honour*

6:10 AM  
Blogger Kak Teh said...

kak elle (yes, u are right)you invited me here to make me drool over those pictures! Nampaknya TERpaksalah juga buat kueh tahun ni..sebenarnya tak pernah pun buat kueh raya! Thanks for the link and I will link you at sentraal?

6:39 AM  
Blogger maklang said...

Hope you BIL is OK..

1:29 PM  
Blogger MA said...

Kak Elle - sedappppppnya the fooooodddd....!

Nak resepi kari tu boleh?

6:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

K.Elle, the last time I tried cooking black pepper beef, my children makan sampai kenyet-kenyet mata. Tau-tau ajelah my culinary skills sungguh menyedihkan..!

6:34 PM  
Blogger Kak Elle said...

kak teh:sorry eh tengok gambar aje lah nanti kalau kita bersemuka I cook for you :)

ML:BIL still undergoing investigations I will update once I have news.

MA:Nampak je sedap belum cuba belum tau :)curry chicken tu kalau nak pekat blend a couple of tomatoes to add to rempah .. bolih jilat jari u ...

Adah:buadak kenyet mata tanda sedap agak nya *wink* kan I dah kata mesti masuk dapur more often ....haha

Id:thanx for adding me yr directory
and how's things ? coming home or not?

8:14 PM  
Blogger Satria Asia said...

oooo....looks yummy elle!

11:41 AM  
Blogger Kak Elle said...

Satria asia: TQ no proper recipe just a bit of this and a bit of that and insya'allah ok ok lah.

12:59 PM  

Post a Comment

<< Home