Selamat Datang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Eldest and working in healthcare industry.Love my siblings and my many nephews and nieces..live in Singapore.





links

FAMILY
Ameer Hassaan
Hannah
Huda
ImranAjmain1
ImranAjamin2
Musliha
Nadia
Nazurah
Rudi


FRIENDS OF THE BLOGLAND
Adiejin-my
Ajzie-Germany
Cat Cat-USA
Catlover
CikMilah-My
darling d-England
Faiza-France
~Gab~-My
Hazia-My
Helena-My
Idham-Jeddah
Kak Lady-My
Kak Luna-My
Kak Teh-London
Lollies-Doha
LuJordan-Jordan
Mak Andeh-MY
Mak Lang-Kerteh
Mamamia-My
Mas-My
Mulan-Vietnam
mamasarah-England
Mush-Belgium
nani-My
Nazrah - Dubai
Neeza - Saudi
Nora-Sg
Nor ash-Sg
nurazza-My
OpahDe-Australia
Qisst-My
Queen-My
Raden Galoh-My
Sakura-My
Sarina-kemaman
Sentral Station
Simah-Turkey
Singakelabu-Japan
Suealeen-My
Sya-My
Syuf-My
Tie-My
tulipurple-My
umi_e-My
Ummi-My
ween-My
whizcakes-My
Yhaslin-My
Yus-England
zany-My
Zino-My
zlaa-UK


Recipes

Dapur Kak Elle

Friday, September 26, 2008

Salam Jumaat ......

Hari jumaat yang di nantikan sudah tiba ... yahoo esok dan lusa tak kerja tapi kerja rumah yg berlambak pulak ... adoiiiiiiiiiiii ....


Pepagi hujan turun dgn lebat nya selalu nya kalau hujan saya tahan aje taxi tapi ntah kenapa hari ni saya buat bodoh bterus naik train sebab masa tu hujan dah reda sikit dan lagi nak jimat duit taxi @ peak hours ni selalu ke sekolah saya kena S$25.00 kalau jam terok kalau tak paling murah S$18.00....Bila train sampai Clementi hujan mula lebat ... apa lagi bila sampai Commonwealth station belum reda lagi saya teruskan perjalanan yg mengambil masa dlm 10-15 minutes ikut tempo saya ....... sama jalan mohon juga kepada Nya supaya redakan sikit hujan tu .... tak sempaian mangkin lebat pulak .... bolih agak kan ... basah kuyup lah saya.....


Hari ni saya relax sikit tak banyak yg datang usik saya tapi boring jugak ....

Lunch time saya nampak banyak teachers makan western food 'fish and chips herbs potatoes' bau nya bukan main lagi ... apa ke tak my room just a few feet away from the staff lounge.Dalam kul 3.30 ptg saya terus ke canteen look and see and the fish baru di goreng so saya pun tapau lah untuk berbuka murah je S$3.50 ... sedap dan enak.









The fish and herbs potatoes ............ banyak kan for that price?


Gambar di atas ni untuk cikmilah ..... ni lah dia vindaloo yg saya katakan tadi masa kita YM ... tapi sori ek cuma dapat di beli di Australia ... buatan sana tak di export ke Sg.....

Bila2 saya masak nanti saya akan pamirkan di sini .... tengok aje tau kalau nak cikmilah kena lah mai sini.

Mula hari ni ramai kawan2 bloggers dah pun mulakan perjalanan balik kampong agak sunyi lah nampak nya minggu depan semua sibuk sambut raya....tapi kan wan mommy ada bolih temankan saya or maybe wan mommy sibuk dapat cucu.



Update @ 6.30am













A movie trailor from my nephews .... one is the director and another the hero .... congratulations boys.....to read more ... here ...



To Asykari and Hassaan keep up the good work.



btw to listen to their show please stop the raya song first...











till my next entry...........

Labels:

15 Comments:

Blogger Unknown said...

betul tu kak elle...ramai dah kawan2 yang sudah balek kampung. kami di dubai pun dah mula sunyi.....bila beberapa kawan rapat sudah pulang.

apa2 pun.....

SELAMAT HARI RAYA saya ucapkan kepada Kak Elle...maaf zahir batin.

11:51 PM  
Blogger zino said...

kek elle
selamat hari raya maaf zahir batin.. jemput datang ke rumah zino raya nanti hehe

11:55 PM  
Blogger Neeza Shahril said...

neeza suka avatar yang kak elle tu.. ceria aje.. :)

Selamat Hari Raya Kak Elle... neeza masih online sehingga 29 ni.. pas tu neeza dah balik malaysia!!

12:13 AM  
Blogger Hazia said...

Mahalnya taxi, Kak Elle.From my office is RM7-RM8, so bulan puasa ni malas naik train la, hehe...

Selamat hari raya, maaf zahir batin:)

12:20 AM  
Blogger Queen Of The House said...

This comment has been removed by the author.

1:38 AM  
Blogger Queen Of The House said...

Kak Elle, we were planning to balik kampung 10pm tonight tapi plan tak jadi ..... I got home late sebab hujan and jam (my husband dah pun cuti and was at home layan anak2 buka puasa). I sampai rumah after iftar sorang2 near the office. Lepas time iftar senang pulak dapat taxi. Packing belum habis ni .... sibuk nak online pulak, hehehe. Hopefully we can take off after sahur.

I'll still be online from Alor Setar, insyallah, but kena berebut laptop/Blackberry dengan husband yang tengah rancak berFacebook and kids yang suka berchatting.

Selamat Hari Raya, Kak Elle dear. Wishing you a joyous time with your family. Nanti jangan lupa tunjuk gambar raya spread tau!

1:40 AM  
Blogger Kak Elle said...

pp....

selamat hari raya juga dr saya to you and family...kalau raya ni tak balik kampong tapi last month kan dah jumpa:)

salam saya pada Lil dan anak2 ye pakcik uncle.

5:15 AM  
Blogger Kak Elle said...

zino...

insya'allah kalau si di KL sudahpasti saya dtg....hehe

selamat hari raya & maaf zahir batin

hmm .. tahun ni kena siapkan extra zakat eh untuk cucu:)

5:17 AM  
Blogger Kak Elle said...

neeza...

neeza bolih download from sweetim..

ingat neeza bertolak hari ni ..dah habis kemas bag2 yg nak di bawak pulang?

5:18 AM  
Blogger Kak Elle said...

hazia...

now kalau kita take a cab betw 7-9.30am kena 35% surcharge and also betw 5-8.30pm...kalau offpeak normal price.

5:19 AM  
Blogger Kak Elle said...

queen...

selamat hari raya to you and family juga...

drive carefully when on the road ye can imagine the crawl all the way to AS.

5:21 AM  
Blogger silversarina said...

salam,

kalau dekat boleh bertandang , semalam tengok airasia offers tapi tak de yang murah...huhu... so, duk diam ajelah kat sini .

7:37 AM  
Blogger Kak Elle said...

rina...

dtg lah mlm esok maklang and family akan berbuka di rumah saya...jom drive down bolih shopping sakan lagi...hehe

8:58 AM  
Blogger Ummi365 said...

Ooooo saya dah cuti..hehehe.. syok duk berlingkar atas katil je...I will still blogging sampai monday night..hehehe

7:42 AM  
Blogger Kak Elle said...

ummi...

best nya berlinbgkar atas katil...saya sorang2 buat semua nya nasib baik SOS my sis minta tolong wati turun kan langsir:)

10:55 AM  

Post a Comment

<< Home